• minafinastebarn

Samsung S5... HUR GÖRA?? Hjälp tack:)

Har precis blivit ägare till en Samsung Galaxy S5, från att haft iPhone i många år.
    Startade igång denna igår och tycker den är jätterörig.

Vill nån hjälpa mig med nedanstående?
    MYCKET TACKSAMT!!!

1)  Hur får jag ihop appar tillsammans i en mapp? Trodde det bara va att dra ihop dom som på iPhone. Förflytta dom överhuvudtaget?
    Jag får ju upp dom på "skrivbordet" när man trycker på plus.

2)  Hur får jag BORT appar som jag inte vill ha? Bara genvägen försvinner, men de ligger kvar i listan i "program" ändå.

3)  Går det inte göra en anteckning när man sätter på alarmet?
    Så man vet varför man larmat vid just den tiden/dagen..

4)  Jag vill bara ha vibb på morgonlarmet, eller mycket lägre volym på melodin.
    Hur gör man?

5)  Tråkiga ringsignaler! Något man kan ladda hem??

Hoppas nån har tid o lust att svara :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 11:00
    Just det... "Köp inuti app"... HUR spärrar jag det? Så inget dyrt olyckligt sker!
  • Svar på tråden Samsung S5... HUR GÖRA?? Hjälp tack:)
  • Fililuran

Jag har föregången till din telefon, men en del borde vara detsamma ändå, kanske kan hjälpa m några funktioner.

1. om du håller nere app-ikonen kommer det upp som alternativ att radera el skapa en ny mapp

2. Samma som första frågan, tryck på ikonen ett par sekunder så kommer det upp alternativ

3. Om du går in på alarmet kan du välja att döpa om det

4. du kan göra alla möjliga inställningar om du bara går in på alarmet? ändra melodi, ha bara vibration, m.m.

5.ingen aning

• minafinastebarn

TACK!!!!
    Ni va till stor hjälp, allt är fixat!

Tyvärr så har bara hälften av mina kontakter kommit över. Har ni svar på det med? :)

En sak att göra är ju att knappa in dom för hand (ORKAR INTE!!) 
    Eller flytta över simkortet till gamla mobilen och.....?

De kontakter som kommit över på nya Samsung har jag fixat ordning på och vill helst inte göra om. Men det försvinner väl om jag tar ur SIM-kortet?? 

• mauricio

Hur kan jag starta och få in program I min nya samsung s5 om jag har ett simkort utan telefonnummer.

Svar på tråden Samsung S5... HUR GÖRA?? Hjälp tack:)