• Tjejen9001

Bromsen sönder på Emmaljunga city cross.

Jag har en emmaljunga citycross - 11. Bromsen vill oftast inte hoppa i, 9 av 10 gånger så tar den inte. Har smörjt den och kollat den men ser ut som att den börjar bli sliten. Tänkte därför att den behöver bytas. Sökt på nätet men verkar som att man inte kan beställa det på nätet så nu till min fråga. Någon annan som bytt broms på eran vagn, bytte ni själva, pris osv.

• Svar på tråden Bromsen sönder på Emmaljunga city cross.
  • Snow Crash

Samma sak hände med min Nitro, också 2011. Butiken där jag köpte den hade en reparatör som hade extra bromsar på lager, tror det kostade runt 500 att byta den.
    På nyare modeller ska de ha gjort om bromsen så den inte slits ut på samma sätt.

• Tjejen9001

Okej tack för svaret. Tycker det är lite dåligt, har använt den 1 år. Inte använd innan och har inte använt den så mycket heller då den varit extra vagn. Måste vara grymt dålig broms.

• Snow Crash

Ja, enligt reparatören var just den årgången bromsar inte de bästa. Synd att det inte gick på garantin, min hade också använts drygt ett år när den rasade.

• Koala

Precis samma var det med min Emmaljunga City cross köpt 2011. Den började kärva efter ett år ca, alltså att den inte tog ordentligt. Hörde av mig till butiken Babyproffsen, där jag hade köpt den. Det var för ett år sen, när vagnen var två år gammal. Jag lämnade in vagnen, de lagade den (de hade en sån broms hemma). Först sa de att det skulle kosta 300 kr men det slutade med att det gick på garantin.

Kan du höra av dig till affären där den är köpt?

Svar på tråden Bromsen sönder på Emmaljunga city cross.