• minafinastebarn

Hur många dagar i Disneyland? Tips på boende?

Vi ska åka till USA, Los Angeles, nästa sommar.

Har tänkt besöka Disneyland, Disney Adventure Park, Universal Studio och ev Sea World i San Diego.

Hur många dagar i respektive park rekommenderas??

Barnen kommer vara 11 och 9,5 år.

Kan nån tipsa om boende, gärna med eget hushåll? Gärna utanför LA, då får man väl ner boendekostnaderna?

• Svar på tråden Hur många dagar i Disneyland? Tips på boende?
  • kiriaki

Hejhej! Jag bor ca 1 timme fran LA och 45 min fran San Diego. Skulle definitivt rekommendera MINST 2 dagar for att hinna allt pa Disneyland. Sea World racker en heldag.. Skulle varmt rekommendera att ta en svang i San Diego ocksa, mycket trevligare/mysigare stad an Los Angeles som ar ganska skitigt och valdigt utspritt. Lattare att promenera runt i San Diego ocksa! Om ni har mojlighet sa ar San Diego Zoo ett fantastiskt stalle, verkligen en upplevelse! Har aldrig varit till Adventure Park eller Universal sa dar ar jag ingen hjalp.. Vet tyvarr inte mycket om boende heller.. men vad ni an gor sa rakna med extremt mycket bilkorning och langa bilkoer, trafiken har ar hemsk! Forsok undvika tider da folk borjar/slutar jobba.. :)

• evaoregon

Ja, minst två dagar på Disneyland och i California adventure blir lagom.  Är det California adventure du menar med Disney adventure park?

Jag skulle välja San Diego zoo istället för Seaworld.  Det är mycket prat om hur späckhuggarna behandlas på Seaworld och sådana djur borde överhuvudtaget inte hållas i fångenskap.  San Diego zoo och även deras safaripark är mycket intressanta att besöka. 

För att undvika en massa bilkörning så skulle jag välja boende vid Disneyland i Anaheim när ni är där och sedan boende i San Diego när ni är där.  Det tar lång tid att köra runt.  Det finns många billiga hotell på promenadavstånd till Disneyland.

Svar på tråden Hur många dagar i Disneyland? Tips på boende?