Tack för ditt svar.
Jag hoppas ni kan få den hjälp ni behöver av sjukvården för du har inte åldern emot dig :)
Ja barn är min dröm och det kan ju lika gärna låta bli att bli någonting när vi försöker också. Jag är 25 år men vill ha barn innan jag blir 30 iaf.
Min mamma var 37 år och ensamstående när hon fick mig och de har jag alltid litit av.
Jag var avundsjuk på mina vänner som de flesta hade yngre mammor.
Sen är det jobbigt för min mamma vill inte att jag ska skaffa barn. När jag berättade sist jag var gravid.
- Du ska bli mormor!
- Va! tro inte att jag blir nå glad för de. Hur tänker du igentligen.
Och när jag fick missfall sa hon
- Ja men det var väl bra, de är inte meningen att ni ska ha nå barn helt enkelt. Ja jag är hårt uppväxt och har inget stöd alls av min mamma i allt detta.
Jag har aldrig räckt till eller varit bra nog för henne.
Nu har jag sambo, villa och vi är redo för att bilda familj.
Ni som försöker vet hur jobbigt det är varje gång mensen kommer, månad efter månad..
Men går på magkänslan och kör på som vanligt, förhoppningsvis lyckas vi på egen hand eller så via IVF.
M82 skrev 2014-09-13 10:22:56 följande:
Jobb och studier kan man få hela livet, men inte barn. Har du redan nu svårt att få barn så tycker jag att du ska satsa på det innan det är försent. Jag har själv alltid prioriterat jobb, studier, fast boende, en bra partner, nu är jag 32 och har allt det där (universitetsstudier, fast jobb, fast partner, villa) men utan barn och jag o min sambo kan inte få barn på eegen hand utan hjälp från sjukvården eller via adoption. Hade jag vetat att det skulle bli så här när jag var yngre hade jag satsat på barn för länge sen... Följ ditt hjärta, arbetsplatsen kommer inte att komma med blommor till dig när du blir gammal men det kommer dina barn att göra. Lycka till med ditt val... jag vet hur det känns när det inte fungerar som det ska. Sen sitter niinte heller i sjön eftersom dib sambo har fast jobb och du har ju faktiskt jobbat upp en mammapeng så oroa dig inte för mycket, det kommergå bra.