• Cina84

Gravid efter levaxinbehandling

Ni som har haft svårt att bli gravida pga sköldkörteln och äter medicin för det. Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter att ni fått normalt värde igen? Jag har gått på levaxin i tre månader och har nu ett värde på 1,1. Värdet hann bli normalt till denna äl men det tog sig ändå inte. Därför min fråga. Vill gärna veta hur lång tid till jag kanske behöver vänta..

• Svar på tråden Gravid efter levaxinbehandling
  • Gweny

Jag blev gravid månaden efter jag hade börjat ta levaxin, men hade inte hunnit få till det med lagom dos, och det tror jag tyvärr orsakade att jag sen fick ma.

Nu är mina värden bra, och vi har försökt  2 gånger nu efter ma, men inget har hänt än. Tar nu dock pergotime med, då jag även har PCO med få äl.

hoppas du snart lyckas.

• Cina84
    Gweny skrev 2014-09-13 18:21:21 följande:

Jag blev gravid månaden efter jag hade börjat ta levaxin, men hade inte hunnit få till det med lagom dos, och det tror jag tyvärr orsakade att jag sen fick ma.

Nu är mina värden bra, och vi har försökt  2 gånger nu efter ma, men inget har hänt än. Tar nu dock pergotime med, då jag även har PCO med få äl.

hoppas du snart lyckas.

Vad tråkigt för dig :(. Kanske är det så i mitt fall att kroppen väntar för att det säkert ska bli då så jag inte behöver vara med om något sådant hemskt. Får jag fråga vad du hade för värde efter första månaden?

Tack då mycket :) det hoppas jag med. Har väntat och längtat så länge nu! Lycka till ni med och tack för ditt svar :).
  • Cina84

Har nu haft stabilt värde i två månader men än har inget hänt :(. Har cystor på ena äggstocken med så det är säkert inte sköldkörteln dom spökar.. Det är säkert dem. Eller något annat... Hopplöst är det..

Svar på tråden Gravid efter levaxinbehandling