Tunn slemhinna, PCOS och äggstimulerande/IVF
Hej alla.
Är ny här på på familjeliv.
Jag är en tjej på 26 år med grav PCOS. Är överviktig men ligger under BMI gränsen för IVF i Stockholm. Har sällan ägglossning och mens. Jag hade en mens den 27 Juli (innan dess ingen mens på 6 månader) och fick Letrozol utskriven, enkel dos. Fick en ägglossning cd17 och blev troligen gravid men fick tidigt missfall (trodde läkaren) pga för tunn slemhinna i livmodern.
Fick sedan en spontan mens till och fick letrozol utskriven igen, enkel dos. Vid kontroll i förra veckan på cd13 hade jag många många ägg som var påverkade, men inget dominant ägg som växte mer än de andra (trodde ej att det fungerat). Min slemhinna var även så pass tunn att den inte gick att mäta och ett ägg kan inte fastna där.
Läkaren var ärlig och sa att det tyvärr inte ser positivt ut med äggstimulerande tabletter för min del. Inte ens med förhöjd dos. Vi ska ist köra på IVF direkt (behöver mer hormoner genom sprutor). Får dock pröva en trippelkur letrozol om jag ville själv ( dock efter att killen lämnat spermaprov), medan vi väntar på IVF.
Vad tror ni: Är det så att det är min mycket tunna (knappt existerande) slemhinna som innebär att det ej fungerar med tabletter? Eller kan det vara att jag har så pass många stora ägg? Dock ingen överstimulering sa han. Hur kan man få tjockare slemhinna? Läkaren nämnde något med att mitt östrogen var för lågt. Men varför kan man inte testa ex läkemedel som förtjockning slemhinnan samtidigt som man äter ex letrozol?
Denna läkare är mycket duktig och kunnig.
Tack alla. //bea