• gmail

2 barn nära ålder + 1 sladdis eller två kullar á 2 barn nära i åldrar

Är det viktigt att ha ett nära syskon?

Innebär långt mellan åldrarna, ca 7 år, att sladdisen känner sig mer som ett ensambarn? De två andra barnen bor dessutom varannanvecka.

Om de två första barnen bor varannan vecka och sladdisen på heltid, kan man förvänta sig att de får en nära relation eller ej?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-14 15:53
    Motivera gärna eran röst!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 2 barn nära ålder + 1 sladdis eller två kullar á 2 barn nära i åldrar
  • FemmeM

Jag har 2 kullar med 2 barn tätt och så 4,5 år emellan 2 och 3 och så 2 barn tätt. De 2 äldsta bor varannan vecka och de 2 yngsta bor här "heltid". 
    Vad gäller röstningen, så tror jag inte det spelar så stor roll. De två som bor vv fick bra kontakt och anknytning med 3an när bara han fanns. Iofs nu när han är 3 år, kan han sakna dom ibland och lillasyster är inte så rolig än (16 månader). Kanske hade han kännts sig ännu mer "ensam" om inte hon fanns.

Det är 20 månader mellan 1 och 2 och 19 månader mellan 3 och 4.

• Majsan70

Jag har två barn födda 92 och 95 samt ett barn fött 03. Under några år bodde de stora barnen VV och sen ändrade vi det till att de var hos sin pappa VH. De står ganska nära varandra. I allafall de två yngsta. Yngsta dottern är inte ensambarn men klart präglad av sina stora syskon både i tal o sätt samt bortskämd med att det alltid finns nån som har tid för henne direkt. 

Svar på tråden 2 barn nära ålder + 1 sladdis eller två kullar á 2 barn nära i åldrar