• lilleman2000

Härligt valresultat, F! ute, SD stark vågmästare.

Fler än jag som firar ikväll? F! ute ur leken, Reinfeldt avgår och SD fick fler röster än jag någonsin kunnat tänka mig. Skål!

• Svar på tråden Härligt valresultat, F! ute, SD stark vågmästare.
  • nihka
    Anonym skrev 2014-09-15 15:50:55 följande:
     SD har ritat om den politiska kartan.
    Sant. Aldrig tidigare har så många varit överens rakt över blockgränserna att ett parti inte ska få något inflytande.

Det är episkt!
  • Anonym (*)
    Anonym skrev 2014-09-15 20:19:34 följande:
    Så börjar det förstås. Det lär inte sluta där. Löfven försöker nu förstås få ihop en regering och det blir nog inte svårt. S+Mp+V kommer på något sätt att göra en överenskommelse om regeringsfrågan. Men sen kommer vardagen och då har inte S+Mp+V en majoritet utan man måste försöka andra saker. Då kommer varje punkt i budgeten att bli föremål för shackrande. Visst kan man låtsas om att SD inte finns där, men i varje beslut kommer man att vara tvungen att gissa hur de kommer att rösta. Även om inga förhandlingar sker kommer man att försöka lägga sina förslag så att SD röstar på dem. Eller något annat parti röstar på det.
    Du har fel. S+MP+V gör inte upp om regeringsfrågan. Du har noll koll. V kommer inte att ingå i en regering.

• Anonym (dab)
    Anonym skrev 2014-09-15 15:50:55 följande:
    Märks att folk inte kan det här med politik så bra. SD har ritat om den politiska kartan. Går inte att påverka mer än så, förutom om ett parti skulle få helt ensam majoritet.

Så nog har vi påverkat.
    Precis bara en tidsfråga innan M blir sugna på dom där 13%, sen när väl dammluckorna har öppnats så kommer varenda parti att börja kopiera sverigedemokraternas retorik.
  • Konservativ
    Anonym (*) skrev 2014-09-15 21:14:49 följande:
    Du har fel. S+MP+V gör inte upp om regeringsfrågan. Du har noll koll. V kommer inte att ingå i en regering.
    Nu verkar det som att V inte kommer med i en regering. Det betyder inte att de inte är med och gör upp om regeringsfrågan, vilket jag skrev. Om V röstar mot Löfven blir det ingen S-regering och det senaste jag läst är att han kräver förhandlingar för att göra det. Så vem har noll koll?
  • Anonym (*)
    Konservativ skrev 2014-09-15 21:50:33 följande:
    Nu verkar det som att V inte kommer med i en regering. Det betyder inte att de inte är med och gör upp om regeringsfrågan, vilket jag skrev. Om V röstar mot Löfven blir det ingen S-regering och det senaste jag läst är att han kräver förhandlingar för att göra det. Så vem har noll koll?
    De som gör upp om regeringsfrågan är de som ska ingå i regeringen. V ska inte ingå.

V har inget inflytande på den regering som Löfven ska utse. Och V kommer inte att rösta nej till Löfven som statsminister.
  • nihka
    Anonym (dab) skrev 2014-09-15 21:43:31 följande:
    Precis bara en tidsfråga innan M blir sugna på dom där 13%, sen när väl dammluckorna har öppnats så kommer varenda parti att börja kopiera sverigedemokraternas retorik.
    Ja, att samtliga partier vänder SD ryggen är ju en säker indikation att man vill anamma SDs politik. Hahahahahaha!
  • Anonym (dab)
    nihka skrev 2014-09-15 22:11:41 följande:
    Ja, att samtliga partier vänder SD ryggen är ju en säker indikation att man vill anamma SDs politik. Hahahahahaha!
    Klart dom vänder SD ryggen nu, men det är endast för att behålla en image. Dom kommer aldrig ta emot SD, snarare kommer de att kopiera deras politik och sen förneka att det har något att göra överhuvudtaget med SD.
    Dom kommer inte kunna hålla sig, det är 13 enkla procent.

• Anonym
    Anonym (dab) skrev 2014-09-15 22:44:05 följande:
    Klart dom vänder SD ryggen nu, men det är endast för att behålla en image. Dom kommer aldrig ta emot SD, snarare kommer de att kopiera deras politik och sen förneka att det har något att göra överhuvudtaget med SD.
    Dom kommer inte kunna hålla sig, det är 13 enkla procent.
    Visst fortsätt drömma. Något mer verklighetsfjärrmat finns inte. De 87 procenten behöver de 13 procenten som en fisk behöver en cykel!
  • nihka
    Anonym skrev 2014-09-15 22:57:56 följande:
    Visst fortsätt drömma. Något mer verklighetsfjärrmat finns inte. De 87 procenten behöver de 13 procenten som en fisk behöver en cykel!
    //nihka
  • Anonym (dab)
    Anonym skrev 2014-09-15 22:57:56 följande:
    Inget parti har 87% För samtliga partier så är de där 13 ganska smaskiga. Vi såg redan hur KD började testa sig fram innan valet.
  • nihka
    Anonym (dab) skrev 2014-09-15 23:00:10 följande:
    Inget parti har 87% För samtliga partier så är de där 13 ganska smaskiga.
    Nu får du förstå en sak. SDare tänker som SDare och andra tänker inte som SDare. De 87 procenten kommer jobba ihop i olika konstellationer utan SD. Naturligtvis.
  • Konservativ
    nihka skrev 2014-09-16 18:52:05 följande:
    Nu får du förstå en sak. SDare tänker som SDare och andra tänker inte som SDare. De 87 procenten kommer jobba ihop i olika konstellationer utan SD. Naturligtvis.
    Du låter som en fundamentalist som säger samma sak hela tiden. Du kanske skulle lyssna på vad andra säger och bemöta det?
    Politikerna i riksdagen är pragmatiker. Moderaterna ändrade hela sin politik för åtta år sedan, och du tror att det aldrig kan hända...Två av småpartierna är i desperat behov av röster.
  • nihka
    Konservativ skrev 2014-09-17 07:11:33 följande:
    Du låter som en fundamentalist som säger samma sak hela tiden. Du kanske skulle lyssna på vad andra säger och bemöta det?
    Politikerna i riksdagen är pragmatiker. Moderaterna ändrade hela sin politik för åtta år sedan, och du tror att det aldrig kan hända...Två av småpartierna är i desperat behov av röster.
    Nope jag är ingen fundamentalist mer än för ett antal SDare som träget påstår att SD kommer få samarbeta med partier som uttryckligen sagt att de inte kommer att samarbeta med SD. Fatta hur trögt en del fattar!

Varför ska jag lyssna på SDares våta drömmar? Där finns inget mer att bemöta utan det är bara att invänta att det ska sjunka in att ett "nej" är ett "nej".

Jag tar det gärna igen för den som fortfarande inte begriper.
Svar på tråden Härligt valresultat, F! ute, SD stark vågmästare.