• Anonym (Varför)

Varför röstar man på Moderaterna om man är en "vanlig" arbetare?

Ja varför röstar man på Moderaterna om man är en "vanlig" arbetare?
    Är det för att man får några hundralappar mer i månaden? för iså fall borde man väl tänka ett  steg till.
    Hade Moderaterna fått fortsätta så hade de fått höja skatterna tillslut också. Det Reinfeldt sa i sitt tal, det kommer  kosta pengar att hjälpa alla hit.

Det är ju bara höginkomsttagare som tjänat på moderaternas skattesänkningar. Hellre betalar jag dessa två tre hundra och har en bättre välfärd till oss alla.

• Svar på tråden Varför röstar man på Moderaterna om man är en "vanlig" arbetare?
  • Anonym (Ej moderat)
    Anonym (Julia) skrev 2014-09-18 16:27:10 följande:

Nej, det tror jag inte. Men det är inte bara sjukskrivna som har bidrag.

Så vilka bidrag är det du retar upp dig på?
  • Fool
    Anonym (Jag) skrev 2014-09-18 14:46:15 följande:
    Du har verkligen fått det mesta om bakfoten... Dessutom jämför du saker som fan läser Bibeln... Hade det inte varit för att du verkar så fanatisk och kränkt så hade jag trott att du driver med oss...
    Ja självklart är ju miljöproblemen i världen ett påhitt av vänstermaffian som har för avsikt att störa världsorningen eller gud förlåte.... marknaden

Om jag fått det mesta om bakfoten kan ju du gärna förklara varför jag enligt dig fått det om bakfoten ?
  • Fool
    Anonym (blå) skrev 2014-09-18 14:45:46 följande:
    Fast sen spelar det nog inte så stor roll vad vi i lilla sverige gör för miljön,när vi har kina,ryssland och de där därborta :/
    Och då ska vi ju självklart fortsätta skräpa ner för det kommer ju säkert rädda planeten.
  • Fool
    Konservativ skrev 2014-09-18 15:57:39 följande:
    Miljöpartiets politik är varken bra för miljön eller ekonomin. Tror du verkligen att något är bra för miljön bara för att det heter något med miljö???
    De vill avskaffa den säkraste energikällan, kärnkraften. Då mister Sverige ungefär hälften av all el. Folk kommer att bli väldigt fattiga och då kommer man inte bry sig det minsta om miljön.
    Miljöpartiets politik inte perfekt , har sina uppenbara brister (bla den i frågan om kärkraften) men den är ur miljöhänsyn fan så mycket bättre än något av de övriga partiernas förslag
  • Fool
    Anonym (*) skrev 2014-09-18 14:31:57 följande:
    Självklart så ska man ta miljöfrågan på allvar, men hur hade du tänkt att man ska lösa den här situationen? Det fungerar ju inte om man skulle gå minus på att arbeta. Ska man tvinga alla att flytta ut till städerna? Ska folk på landet leva på bidrag istället? Kollektivtrafiken är knappt försvarbar på många ställen "ute på vischan" och man är faktiskt beroende av bilen på ett helt annat sätt. 
    Tex skulle man kunna låta männsikor i glesbygden få göra avdrag på skatten ?
    Kan man inte redan det ?

Finns säkert lösningar om man vill hitta dem. Det jag reagerar på är den enroma kortsiktiga egoism som pridit sig i landet är allt går ut på vad JAG kan tjäna i alla sammanhang , Om jag personligen inte tjänar på det nu på en gång så är det bara skit.
  • Anonym (Julia)
    Anonym (Ej moderat) skrev 2014-09-18 17:14:11 följande:
    Inga bidrag retar mig. Det jag vänder mig emot är när man prioriterar bidrag före arbete, hur många bidragstagare finns det inte som skulle kunna arbeta om de fick en chans?

Sossarnas lösningen förra regeringsperioden var ju att förtidspensionera unga o friska som hade haft förmåga att arbeta. Men på så sätt minskade de ju arbetslöshetsstatisktiken.

• Anonym (Julia)
    Anonym (Ej moderat) skrev 2014-09-18 17:14:11 följande:
    Det är ju framförallt socialbidragen som retar mig. Det är lätt att komma undan med det om man gillar att ligga på soffan o softa om dagarna. Var ju en tråd här för ett tag sedan, där TS, en fullt arbetskapabel man gick hemma på socialbidrag för att han tyckte det var skönt och gillade slappa livet. Sånt gör mig förbannad!
  • border1
    Anonym (Julia) skrev 2014-09-18 18:18:59 följande:
    Det är ju framförallt socialbidragen som retar mig. Det är lätt att komma undan med det om man gillar att ligga på soffan o softa om dagarna. Var ju en tråd här för ett tag sedan, där TS, en fullt arbetskapabel man gick hemma på socialbidrag för att han tyckte det var skönt och gillade slappa livet. Sånt gör mig förbannad!
    Det är är folk fuskar så där som man blir heligt förbannad! Vissa personer behöver verkligen socbidrag och är jäkligt aktivt arbetssökande, men de där soffpotatisarna retar jag mig på som fan.
  • Konservativ
    Fool skrev 2014-09-18 17:46:35 följande:
    Miljöpartiets politik inte perfekt , har sina uppenbara brister (bla den i frågan om kärkraften) men den är ur miljöhänsyn fan så mycket bättre än något av de övriga partiernas förslag
    Bättre att ta bort hälften av landets el? Bättre än vad?
  • Anonym (krass)
    Anonym (Julia) skrev 2014-09-18 18:13:13 följande:
    Inga bidrag retar mig. Det jag vänder mig emot är när man prioriterar bidrag före arbete, hur många bidragstagare finns det inte som skulle kunna arbeta om de fick en chans?

Sossarnas lösningen förra regeringsperioden var ju att förtidspensionera unga o friska som hade haft förmåga att arbeta. Men på så sätt minskade de ju arbetslöshetsstatisktiken.
    Och många av dem är tillbaka i olika socialförsäkringssystem.
  • Anonym (Ej moderat)
    Anonym (Julia) skrev 2014-09-18 18:18:59 följande:

border1 skrev 2014-09-18 19:13:41 följande:

Det är är folk fuskar så där som man blir heligt förbannad! Vissa personer behöver verkligen socbidrag och är jäkligt aktivt arbetssökande, men de där soffpotatisarna retar jag mig på som fan.

Det finns folk som väljer att fuska men det är inte så många som moderater tror. De som aldrig haft socialbidrag eller knappt känner någon dom haft det tror att man lever fett och bara chillar när man har socialbidrag. För det första lever man på 3800 plus hyra som inte får vara för hög, men är olika satt i olika kommuner. Jobbar man heltid tjänar man oftast mer än det. Sen har alltid soc olika aktiviteter praktik och liknande dom man kan tvingas iväg på. Så det där avslappnade rika livet som moderater tror förekommer när man lever på sov existerar inte. Är man rädd för fuskare är det bättre med tätare uppföljning än att dra in dem.
  • Anonym (Julia)
    Anonym (Ej moderat) skrev 2014-09-20 15:25:38 följande:
    border1 skrev 2014-09-18 19:13:41 följande:

Det finns folk som väljer att fuska men det är inte så många som moderater tror. De som aldrig haft socialbidrag eller knappt känner någon dom haft det tror att man lever fett och bara chillar när man har socialbidrag. För det första lever man på 3800 plus hyra som inte får vara för hög, men är olika satt i olika kommuner. Jobbar man heltid tjänar man oftast mer än det. Sen har alltid soc olika aktiviteter praktik och liknande dom man kan tvingas iväg på. Så det där avslappnade rika livet som moderater tror förekommer när man lever på sov existerar inte. Är man rädd för fuskare är det bättre med tätare uppföljning än att dra in dem.
    I tråden om han som levde på socialbidrag för att han inte orkade jobba hade det verkligen inte dåligt. Han verkade leva livet och klarade sig bra. Han fick mer än 3800:- i månaden. Det var många som rent ut sagt blev förbannade på honom.

Han lär ju inte vara det enda fallet....
  • Anonym (Ej moderat)
    Anonym (Julia) skrev 2014-09-20 15:55:40 följande:

I tråden om han som levde på socialbidrag för att han inte orkade jobba hade det verkligen inte dåligt. Han verkade leva livet och klarade sig bra. Han fick mer än 3800:- i månaden. Det var många som rent ut sagt blev förbannade på honom.

Han lär ju inte vara det enda fallet....

I så fall fuskade han eller var ute efter att provocera. 3800 är vad man får om man är ensamstående.
  • asta66
    Anonym (Ej moderat) skrev 2014-09-20 16:35:13 följande:
    I så fall fuskade han eller var ute efter att provocera. 3800 är vad man får om man är ensamstående.
    Och hur kul är det att leva på det. Men jag har för mig att det är lägre där jag bor.
  • Anonym (blå)
    asta66 skrev 2014-09-21 06:27:39 följande:
    Och hur kul är det att leva på det. Men jag har för mig att det är lägre där jag bor.
    Det tror jag inte,för 3800kr efter godkända räkningar kallas riksnormen och är samma för alla i hela landet (en ensamstående)
  • Anonym (krass)
    Anonym (blå) skrev 2014-09-21 10:35:03 följande:
    Det tror jag inte,för 3800kr efter godkända räkningar kallas riksnormen och är samma för alla i hela landet (en ensamstående)
    Norm ja. Men det är mer en allmän rekommendation. Där jag bor är det 72 kr per dag efter hyra.
  • Anonym (blå)
    Anonym (krass) skrev 2014-09-21 12:40:23 följande:
    Norm ja. Men det är mer en allmän rekommendation. Där jag bor är det 72 kr per dag efter hyra.
    Då bryter de mot lagen!?!?
    72kr*31dagar=2,232kr bara!!!!!

• Anonym (krass)
    Anonym (blå) skrev 2014-09-21 14:29:39 följande:
    Då bryter de mot lagen!?!?
    72kr*31dagar=2,232kr bara!!!!!
    Normen är en rekommendation inte lag. Sen är det olika vad pengarna ska räcka till i olika kommuner. Och om det finns extra pengar vid behov. Jag har fått siffran 72 kr från en socialsekreterare jag känner.
Svar på tråden Varför röstar man på Moderaterna om man är en "vanlig" arbetare?