Anonym (Julia) skrev 2014-09-18 18:18:59 följande:
Det är ju framförallt socialbidragen som retar mig. Det är lätt att komma undan med det om man gillar att ligga på soffan o softa om dagarna. Var ju en tråd här för ett tag sedan, där TS, en fullt arbetskapabel man gick hemma på socialbidrag för att han tyckte det var skönt och gillade slappa livet. Sånt gör mig förbannad!
border1 skrev 2014-09-18 19:13:41 följande:
Det är är folk fuskar så där som man blir heligt förbannad! Vissa personer behöver verkligen socbidrag och är jäkligt aktivt arbetssökande, men de där soffpotatisarna retar jag mig på som fan.
Det finns folk som väljer att fuska men det är inte så många som moderater tror. De som aldrig haft socialbidrag eller knappt känner någon dom haft det tror att man lever fett och bara chillar när man har socialbidrag. För det första lever man på 3800 plus hyra som inte får vara för hög, men är olika satt i olika kommuner. Jobbar man heltid tjänar man oftast mer än det. Sen har alltid soc olika aktiviteter praktik och liknande dom man kan tvingas iväg på. Så det där avslappnade rika livet som moderater tror förekommer när man lever på sov existerar inte. Är man rädd för fuskare är det bättre med tätare uppföljning än att dra in dem.