elyse skrev 2015-12-10 17:56:51 följande:
Jag har PCO. Med progesteronlotion (Progesterall) blev jag gravid med dottern. Då hade vi försökt i 1, 5 år och bl.a. fått hormonbehandling i tablettform och stod i kö för injektioner. Vi har inget preventivmedel nu, men tänker att "Blir det så blir det". I alla fall tänker vi så nu, men trots vår ganska coola attityd blir man lite stött när nån bekant på Facebook är gravid igen "bara sådär". Ett syskon skulle vara kul, men längre än så tänker jag inte. Ett tredje barn känns som en lyx vi inte kommer hinna med.
Jag använde också progesteronkräm när jag var gravid med sonen. Främst för att vi fått tidiga missfall två gånger. Har testat några gånger till efter det, men utan resultat.
Åh, jag önskar att jag kunde ha er inställning till syskonförsöken, men det går inte, jag vill få ge sonen ett syskon. NU.
Här duggar "vi-är-gravida-med-syskon"-beskeden tätt, två på samma dag i veckan... Naturligtvis jätteroligt och efterlängtade besked för dem, men jag känner mig mer och mer bitter... :$ Varför fungerar det inte för oss?