• 1985Felicia1985

Vad ska lillebror heta?

Hej, maken och jag väntar femte barnet och vet inte vad det ska heta. Är en pojke. Vad klingar bäst med syskonens namn? Syskonen heter: Stella, Kevin, William och Daniel. (Barnens pappa är från USA). Familjen ska kanske flytta till USA om något år, inte helt bestämt ännu.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad ska lillebror heta?
  • Honungsblomman

Namnen ni har hittills är ju namn som fungerar på både svenska och engelska. Jag anser därför att namnen Justin, Jordan, Jamie och Louis bör strykas från listan. De namnen måste liksom uttalas på engelska för att kunna låta bra.

• Anonym (Bel air)
    Honungsblomman skrev 2014-09-18 00:16:45 följande:

Namnen ni har hittills är ju namn som fungerar på både svenska och engelska. Jag anser därför att namnen Justin, Jordan, Jamie och Louis bör strykas från listan. De namnen måste liksom uttalas på engelska för att kunna låta bra.

Fast dom är ju halvjänkare, då spelar det mindre roll
  • Vokalissan

Om jag bodde i ett engelsktalande land, eller hade en engelskspråkig partner skulle jag välja Jamie! Tycker det är jättefint! 

Tyvärr funkar det inte så bra på ren svenska, så det går bort. Tycker jag!

Men i er sits skulle jag absolut välja det! 

• Anonym (Namn)

Tyckte alla var fina, Justin kan förknippas med Justin Bieber vilket sonen kanske inte kommer uppskattas när han blir äldre. Louis kan vara svårt för folk att veta hur det ska sägas i Sverige och då kan det bli Louise.

• 1985Felicia1985

Jättekul att få höra åsikter komentarer, maken tycker oxå att namnen går och uttala i USA vilket är bra och dom flesta funkar i Sverige också!

2009-04-10 Stella, 2010-12-23 Kevin, 2011-12-03 William, 2012-12-11 Daniel och bf 25/12-2014
  • Honungsblomman
    Anonym (Bel air) skrev 2014-09-18 00:52:44 följande:
    Fast dom är ju halvjänkare, då spelar det mindre roll
    Ja, för min del får en helsvensk familj också döpa sina barn till Jamie eller Abdullah om de så vill. Jag kunde inte bry mig mindre. Jag sa bara vad som passade till syskonens namn.
Svar på tråden Vad ska lillebror heta?