• Simbaa

Nån som varit på Disneyland paris nyligen och kan svara på några frågor

Vad ingår i inträdet?
    Måste man köpa åkband för att få åka attraktionerna?

• Svar på tråden Nån som varit på Disneyland paris nyligen och kan svara på några frågor
  • mia maria

Alla attraktioner ingår i entrépriset (om någon enstaka kostar extra så reserverar jag mig för det men alla vi åkte ingick i entrépriset iaf!) så inget åkband behövs

• Louga

Jag jobbar där sa jag vet.

Alla akattrationer ingar i inträdet men det finns tva parker. Man kan köpa en biljett till en park för en dag eller för de 2 parkerna för en dag. Det gar även att köpa för 2 dagar.
    Det ni äter betalar ni för.
    Alla souvenirer köper ni ocksa.
    Det gar att fa det billigare genom att köpa via FNAC, E.Leclerc eller Carrefour men da maste man kunna franska och kunna ha lite framförhallning.

• Disneymia

Hej! 
    Precis som Louga säger så ingår alla attraktioner i inträdet.

Ett sätt att försöka att få lite billigare inträde är att kolla på hemsidan efter erbjudande, det kommer lite då och då. Jämför alltid biljetterna! Det är definitivt billigare att köpa biljetterna hemifrån och skriva ut dem än att köpa dem på plats. 

Vi brukar bo på ett av Disney's hotell och då ingår alltid inträdet. Visserligen är hotellen dyrare än andra hotell som nås enkelt med RERA tåget, men du har gratis buss till parkerna och det är gångavstånd om du hellre går på 5-15 minuter. Med vissa erbjudande kan det dessutom bli billigare med Disney's hotell när de har bra erbjudande. Just nu har Disney ett erbjudande där man betalar för 2 nätter och bor 4 nätter, och inträdet ingår. Detta går dessutom att kombinera med att barn under 7 år bor gratis. 

Vill du ha mer info om Disneyland Paris, så titta gärna in på min blogg som handlar om Disney. Jag har skrivit mycket om Disneyland Paris, med allt från alla attraktionerna till mina bästa tips för barnfamiljer på Disneyland Paris och hur man kan åka billigast till Disney. : www. nattstad.se/disneysemester 

Svar på tråden Nån som varit på Disneyland paris nyligen och kan svara på några frågor