• Badfantasten

maspalomas gran canaria okt/nov

Vi åker på november lovet till maspalomas (2 v). Vad får vi inte missa? Ska du också dit? Har du varit där? Utflyktsmål?
    Våra barn är 7 och 8 år.

• Svar på tråden maspalomas gran canaria okt/nov
  • Badfantasten

Så länge inga direkta varningar går ut har jag svårt att bli direkt oroad. Att katastrofer händer med olika mellanrum ( i detta fall 30 års mellanrum) är svårt att gå och oroa sig för. Jag är lyhörd men inte direkt rädd.

Skönt att vi då inte bor strandnära

• Movement
    Badfantasten skrev 2014-09-22 18:35:23 följande:

Maspalomas oasis club. 10 min promenad till havet. Går badbuss annars.

Ah den har jag tittat på. Jag valde bort Oasis för något annat till resa 2, kommer inte ihåg varför men det ser fint ut där. Havet är nog inte badbart och alla pooler är inte värmda. I påskas var det ok i ovärmda.
  • Movement
    Badfantasten skrev 2014-09-22 18:45:13 följande:

Så länge inga direkta varningar går ut har jag svårt att bli direkt oroad. Att katastrofer händer med olika mellanrum ( i detta fall 30 års mellanrum) är svårt att gå och oroa sig för. Jag är lyhörd men inte direkt rädd.

Skönt att vi då inte bor strandnära

Hade jag bokat och betalt skulle jag nog också åka för risken är liten men vågen hög och dränker allt. Vi ville köpa hus uppe i stan som är högt upp men räcker inte tyvärr. Bodde mellan 6 och 11 där det är lågt, hittade ett annat hoell nära 13 och huset ligger höger upp höger om 13 i själva stan. 11 är Tivoli och Faro 6 är sunkigt.
    http://www.maspalomasoasisclub.com/
    Så är jag lite snäll också.
    Ville gärna åka dit igen så därför läser jag på om man ska låta bli innan man betalat något. Senast hann jag bara boka utan att betala.
    Har hittat ett godtagbart ställe på fastlandet istället som ska provas nu, men det är svårt att hitta nära.

• Badfantasten

Man vet ju aldrig hur boendet är. Men detta känns helt ok för det priset.

Varför skulle hav och pool inte vara badbara? Det är ju toppen väder nu!!!

När planerar du nästa resa?

Jag är thailands entusiasm. .. men efter 15 års resande dit blir det andra ställen nu!

• Movement
    Badfantasten skrev 2014-09-22 20:53:04 följande:

Man vet ju aldrig hur boendet är. Men detta känns helt ok för det priset.

Varför skulle hav och pool inte vara badbara? Det är ju toppen väder nu!!!

När planerar du nästa resa?

Jag är thailands entusiasm. .. men efter 15 års resande dit blir det andra ställen nu!

Kollat här?
    http://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g230095-d647729-Reviews-Maspalomas_Oasis_Club-Maspalomas_Gran_Canaria_Canary_Islands.html
    Man kan sola i januari på fastlandet men vattnet hinner inte värmas på dagarna, bada kan man men det kan vara kallt. Påsk i Fuengirola var 18 grader i poolen, Maspalomas pool var badbar.
    Canarias har delvis värmda pooler för det är för kallt annars på vintern. Havet var kallt i påskas.
    Fastlandet är badbart i maj i pooler, hav i juni, vi har hittat en uppvärmd till höstlovet och som har ett pooltak över vintern så det kan bli över jul också.

Thailand verkar plågsamt långt, tycker Canarias är gränsfall.

Dom säljer bra och billiga barnkläder i Spanien, köpte uppe i stan i Maspalomas.
  • Badfantasten

Vädret är härligt nu i Okt/Nov. Solsäkrast och ytterst lite nederbörd... men det kan ju alltid ändras....Tror vi kommer sola och bada en hel del. Varav mitt nicknamn här :)

http://www.fritidsresor.se/resa/spanien/gran-canaria/maspalomas/vader/

Jag har läst i stort sett alla sidor ang boende.Jag bokar aldrig utan att ha gått igenom den mesta infon att få... Och det finns ju alltid ris och ros om boenden. I alla år har vi hamnat rätt, oavsett land (bokar alltid separat)  så jag tror detta boende blir perfekt.

Thailand är långt... men de "gör natt" och hjälper en att komma rätt i dygnsrytm på flyget. Det tar mellan 11-15 h beroende på fly/mellan landning mm men väl därnere är flyresan glömd. Barnen har alltid sovit gott... så de har fixat det bra

• Movement
    Badfantasten skrev 2014-09-23 09:33:48 följande:

Vädret är härligt nu i Okt/Nov. Solsäkrast och ytterst lite nederbörd... men det kan ju alltid ändras....Tror vi kommer sola och bada en hel del. Varav mitt nicknamn här :)

http://www.fritidsresor.se/resa/spanien/gran-canaria/maspalomas/vader/

Jag har läst i stort sett alla sidor ang boende.Jag bokar aldrig utan att ha gått igenom den mesta infon att få... Och det finns ju alltid ris och ros om boenden. I alla år har vi hamnat rätt, oavsett land (bokar alltid separat)  så jag tror detta boende blir perfekt.

Thailand är långt... men de "gör natt" och hjälper en att komma rätt i dygnsrytm på flyget. Det tar mellan 11-15 h beroende på fly/mellan landning mm men väl därnere är flyresan glömd. Barnen har alltid sovit gott... så de har fixat det bra

Mer benutrymme så långa kan sova?

http://www.klart.se/v%C3%A4der-fuengirola.html
  • Badfantasten

Åh lika fintväder  där ser jag!!!!

Många reguljär flyg är helt ok.Går inte att jämnföra med andra mindre flyg.
    Många långa i släkten har tyckt det var ok. Sen är ju flygen så pass att man kan gå runt lite... Men det blir väl ingen skönhets sömn direkt.
    Uppblåsbar nackkudde tycker jag är ett måste för att kunna somna en stund!

Ang benutrymme... finns ju större platser för ben att boka mot extra  kostnad

Hoppas på lite shopping i år också... både till barnen och mig... det är man ju otroligt  bortskämd med i Asien

• Movement
    Badfantasten skrev 2014-09-23 14:45:38 följande:

Åh lika fintväder  där ser jag!!!!

Många reguljär flyg är helt ok.Går inte att jämnföra med andra mindre flyg.
    Många långa i släkten har tyckt det var ok. Sen är ju flygen så pass att man kan gå runt lite... Men det blir väl ingen skönhets sömn direkt.
    Uppblåsbar nackkudde tycker jag är ett måste för att kunna somna en stund!

Ang benutrymme... finns ju större platser för ben att boka mot extra  kostnad

Hoppas på lite shopping i år också... både till barnen och mig... det är man ju otroligt  bortskämd med i Asien

Ser dyrt ut och långt att åka till Thailand.
    Extra benutrymmen var på knasiga platser senast.
    Gå runt brukar inte personalen gilla, möjligen när de vilar.
    Nackkudde är ett måste men svårt att sova, sist tog jag en hel rad som var tom och fällde upp armstöden. Gjorde samma när jag flög natt över USA.

I Spanien har man Primark om man vill handla billigt, min fru köpte massor som vanligt så vi fick problem med kilona.
    I Maspalomas fick vi tips på Colorado Golf av en tysk tjej Angela om var det finns bra billiga barnkläder uppe i stan. Nere i turist-träsket finns mest skräp, man ska handla med de infödda.
    Om du vill kan jag fråga frun var hon shoppade loss, hon tog bussen.
  • Badfantasten
    Movement skrev 2014-09-23 15:04:22 följande:
    Ser dyrt ut och långt att åka till Thailand.
    Extra benutrymmen var på knasiga platser senast.
    Gå runt brukar inte personalen gilla, möjligen när de vilar.
    Nackkudde är ett måste men svårt att sova, sist tog jag en hel rad som var tom och fällde upp armstöden. Gjorde samma när jag flög natt över USA.

I Spanien har man Primark om man vill handla billigt, min fru köpte massor som vanligt så vi fick problem med kilona.
    I Maspalomas fick vi tips på Colorado Golf av en tysk tjej Angela om var det finns bra billiga barnkläder uppe i stan. Nere i turist-träsket finns mest skräp, man ska handla med de infödda.
    Om du vill kan jag fråga frun var hon shoppade loss, hon tog bussen.
    Gärna! Att shoppa tillhör liksom när man är bortrest :) och skräpet vill jag inte ha..
    Att sträcka ut benen något varv har aldrig varit ett bekymmer på våra långflygningar. Vi kunde tom stå kring trappan med en go drink när andra sov sött sist. Givetvis inte när mat etc ska serveras.
    Stödstrumpor är ju också ett måste.

Vi hade också tur sist från Malaysia då många säten var lediga. Sov riktigt gott när man kunde bre ut sig!
    Barnen sov förbi både frukost och middag.
  • Badfantasten

Äh, oroa Dig inte...
    Är faktiskt inte ett dugg oroad. Det kan hända idag, och om 30 år el inte under vår tid på jorden....
    Viktigt att inte göra frun sur:)

Kommer hon på det, så skriv. Det är sådana tips jag ville med denna tråd.
    Andra tips om Gran Canaria?

• Movement
    Badfantasten skrev 2014-09-25 10:55:50 följande:

Äh, oroa Dig inte...
    Är faktiskt inte ett dugg oroad. Det kan hända idag, och om 30 år el inte under vår tid på jorden....
    Viktigt att inte göra frun sur:)

Kommer hon på det, så skriv. Det är sådana tips jag ville med denna tråd.
    Andra tips om Gran Canaria?

Tråkigt att åka till ett ställe man inte ska till igen, vi kan lika gärna åka till Disney Paris med stor värmd innepool kom jag ihåg igår. I sommar får det bli Kneippbyn igen med eget hus.

Vi hann mest med Tivoli på GC, nästan varje dag, fritt inträde och man köper poängkort som gäller en månad, ett frikort för en dag till allt finns bara på nätet men man tröttnar efter 1-2 timmar eller får ta vila där. Kvällsöppet bara och ett bra gym i huset.

Internet var sämst på GC, man fick leta efter fri sikt till sändaren. Min laptop funkade aldrig, bara plattorna som vi fick sitta ute med och frysa på nätterna. TVn hade bara tyska kanaler. Jag drack kranvattnet.
Svar på tråden maspalomas gran canaria okt/nov