maspalomas gran canaria okt/nov
Vi åker på november lovet till maspalomas (2 v). Vad får vi inte missa? Ska du också dit? Har du varit där? Utflyktsmål?
Våra barn är 7 och 8 år.
Vi åker på november lovet till maspalomas (2 v). Vad får vi inte missa? Ska du också dit? Har du varit där? Utflyktsmål?
Våra barn är 7 och 8 år.
Hej!
Måste passa på att ge dig lite tips till Gran Canaria.
Spana in denna artikel:
www.reseguiden.se/artiklar/nyborjarguide-till-gran-canaria-8855
Bästa hälsningar Paulina
Så länge inga direkta varningar går ut har jag svårt att bli direkt oroad. Att katastrofer händer med olika mellanrum ( i detta fall 30 års mellanrum) är svårt att gå och oroa sig för. Jag är lyhörd men inte direkt rädd.
Skönt att vi då inte bor strandnära
Maspalomas oasis club. 10 min promenad till havet. Går badbuss annars.
Så länge inga direkta varningar går ut har jag svårt att bli direkt oroad. Att katastrofer händer med olika mellanrum ( i detta fall 30 års mellanrum) är svårt att gå och oroa sig för. Jag är lyhörd men inte direkt rädd.
Skönt att vi då inte bor strandnära
Man vet ju aldrig hur boendet är. Men detta känns helt ok för det priset.
Varför skulle hav och pool inte vara badbara? Det är ju toppen väder nu!!!
När planerar du nästa resa?
Jag är thailands entusiasm. .. men efter 15 års resande dit blir det andra ställen nu!
Man vet ju aldrig hur boendet är. Men detta känns helt ok för det priset.
Varför skulle hav och pool inte vara badbara? Det är ju toppen väder nu!!!
När planerar du nästa resa?
Jag är thailands entusiasm. .. men efter 15 års resande dit blir det andra ställen nu!
Vädret är härligt nu i Okt/Nov. Solsäkrast och ytterst lite nederbörd... men det kan ju alltid ändras....Tror vi kommer sola och bada en hel del. Varav mitt nicknamn här :)
http://www.fritidsresor.se/resa/spanien/gran-canaria/maspalomas/vader/
Jag har läst i stort sett alla sidor ang boende.Jag bokar aldrig utan att ha gått igenom den mesta infon att få... Och det finns ju alltid ris och ros om boenden. I alla år har vi hamnat rätt, oavsett land (bokar alltid separat) så jag tror detta boende blir perfekt.
Thailand är långt... men de "gör natt" och hjälper en att komma rätt i dygnsrytm på flyget. Det tar mellan 11-15 h beroende på fly/mellan landning mm men väl därnere är flyresan glömd. Barnen har alltid sovit gott... så de har fixat det bra
Vädret är härligt nu i Okt/Nov. Solsäkrast och ytterst lite nederbörd... men det kan ju alltid ändras....Tror vi kommer sola och bada en hel del. Varav mitt nicknamn här :)
http://www.fritidsresor.se/resa/spanien/gran-canaria/maspalomas/vader/
Jag har läst i stort sett alla sidor ang boende.Jag bokar aldrig utan att ha gått igenom den mesta infon att få... Och det finns ju alltid ris och ros om boenden. I alla år har vi hamnat rätt, oavsett land (bokar alltid separat) så jag tror detta boende blir perfekt.
Thailand är långt... men de "gör natt" och hjälper en att komma rätt i dygnsrytm på flyget. Det tar mellan 11-15 h beroende på fly/mellan landning mm men väl därnere är flyresan glömd. Barnen har alltid sovit gott... så de har fixat det bra
Åh lika fintväder där ser jag!!!!
Många reguljär flyg är helt ok.Går inte att jämnföra med andra mindre flyg.
Många långa i släkten har tyckt det var ok. Sen är ju flygen så pass att man kan gå runt lite... Men det blir väl ingen skönhets sömn direkt.
Uppblåsbar nackkudde tycker jag är ett måste för att kunna somna en stund!
Ang benutrymme... finns ju större platser för ben att boka mot extra kostnad
Hoppas på lite shopping i år också... både till barnen och mig... det är man ju otroligt bortskämd med i Asien
Åh lika fintväder där ser jag!!!!
Många reguljär flyg är helt ok.Går inte att jämnföra med andra mindre flyg.
Många långa i släkten har tyckt det var ok. Sen är ju flygen så pass att man kan gå runt lite... Men det blir väl ingen skönhets sömn direkt.
Uppblåsbar nackkudde tycker jag är ett måste för att kunna somna en stund!
Ang benutrymme... finns ju större platser för ben att boka mot extra kostnad
Hoppas på lite shopping i år också... både till barnen och mig... det är man ju otroligt bortskämd med i Asien
Hon har glömt men nu är jag torsk själv med betald resa och bokad lgh, sedan såg jag att även fastlandet kan få stora problem
http://www.familjeliv.se/forum/thread/74055150-cumbre-vieja-tsunami-kan-drabba-spanska-fastlandet
Så nu kan jag försöka krångla mig ur det och gör frun sur om jag inte har ett lika bra alternativ, eller så åker vi och väljer till nästa gång.
Äh, oroa Dig inte...
Är faktiskt inte ett dugg oroad. Det kan hända idag, och om 30 år el inte under vår tid på jorden....
Viktigt att inte göra frun sur:)
Kommer hon på det, så skriv. Det är sådana tips jag ville med denna tråd.
Andra tips om Gran Canaria?
Äh, oroa Dig inte...
Är faktiskt inte ett dugg oroad. Det kan hända idag, och om 30 år el inte under vår tid på jorden....
Viktigt att inte göra frun sur:)
Kommer hon på det, så skriv. Det är sådana tips jag ville med denna tråd.
Andra tips om Gran Canaria?
Någon mer som åker snart eller har bra övriga tips?