• maddie85

Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3

Hej allihopa!

Blev gravid i juli, planerat men kom ändå som en chock,visste inte att det skulle gå sååå fort ;) två månader!

Vi blev glada och förväntansfulla. I vecka 6 kände jag inte samma symtom längre, bara kissnödig på natten, alla är ju olika tänkte jag!

I söndags, vecka 9(8+1) började jag blöda lite. Bokade VUL på onsdagen. På tisdagen kom det mer blod och mensvärk :(

Gick till gyn som var bokat och det var missfall, blev grymt ledsen.

Nu vill jag få hopp, finns det fler därute som vill följas åt och få ett plus inom en snar framtid??

• Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3
  • AnEd

Det som är svårast är att försöka fast ändå inte försöka :) Man vill så gärna men man måste vänta såååå länge på resultatet och man hoppas hoppas hoppas på ett plus!

Usch, inte kul! Svårt att slappna av o bara vara....

• maddie85

Tack för all pepp!

Tyvärr ser det inte ljust ut för mig denna månad heller.. har bara känslan att mensen kommer i helgen har mina vanliga tecken på det. Känns surt!

Varför tar det sån tid?! Blir bara så less på allt! Visst det har inte gått SÅ lång tid men nu känns det som att klockan tickar på.. Vill ju gärna ha ett syskon också Depp känsla idag

• Carerra

Hej på er tjejer! Hoppar in här om det går bra. Började blöda igår på V4+3, på gyn idag konstaterade de att det med största sannolikhet var ett missfall. Den gravidkänsla jag haft med svullen mage försvann i princip samma stund som jag började blöda. Min läkare sa att de rekommenderade att man väntade en mens innan man började försöka men efter att ha läst runt lite så verkar det ju inte finnas nått belägg för det? Vad har ni för erfarenhet? Kram på er

• AnEd

Till mig sa gyn att när det är så tidigt så kan man se det som en sen mens och att man kan köra på direkt!

Men att förr i tiden tyckte man att livmodern skulle vila en mens!

Carerra skrev 2015-01-12 22:35:39 följande:

Hej på er tjejer! Hoppar in här om det går bra. Började blöda igår på V4+3, på gyn idag konstaterade de att det med största sannolikhet var ett missfall. Den gravidkänsla jag haft med svullen mage försvann i princip samma stund som jag började blöda. Min läkare sa att de rekommenderade att man väntade en mens innan man började försöka men efter att ha läst runt lite så verkar det ju inte finnas nått belägg för det? Vad har ni för erfarenhet? Kram på er

• lovley00
    Carerra skrev 2015-01-12 22:35:39 följande:

Det jag förstår så vill dom att man ska vänta en mens för att enklare kunna fastställa när man vart gravid och det finns ingen forskning som säger att man lättare får missfall för att man blir gravid direkt.
  • fruannie

Jahopp då är jag mitt i mitt andra missfall.

Jag blir så arg bitter och ledsen fan ska de ens ta sig för.

Fick bruna flytningar redan för en vecka sen och när man läser och söker som man typ gör konstant så går de ju många gånger bra trots dessa bruna flytningar. Jag har kastats mellan hopp och förtvivlan varje dag till igår då det tilltog och jag kände att Nää nu är det kört. Den här gången hann jag gå två veckor längre.

• knaappeen
    fruannie skrev 2015-01-17 00:03:24 följande:

Fick bruna flytningar redan för en vecka sen och när man läser och söker som man typ gör konstant så går de ju många gånger bra trots dessa bruna flytningar. Jag har kastats mellan hopp och förtvivlan varje dag till igår då det tilltog och jag kände att Nää nu är det kört. Den här gången hann jag gå två veckor längre.

Vad tråkigt att höra! Vet att det inte finns mycket att säga för att det ska kännas bättre.

Tänker på dig!
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • Mammamelle82
    fruannie skrev 2015-01-17 00:03:24 följande:
    jag beklagar att det lilla livet inte fick stanna:´( så jävla orättvist!!
    styrkekramar!!
  • fruannie

I och med att jag fick bruna flytningar redan en vecka innan den stora blödningen kom igång så fick jag en tid på kvinnokliniken för vul imorgon. Bör jag ändå ta tiden o kolla läget. Eller ska jag lämna återbud? Har inga som helst tvivel på att det är missfall då blödningarna är stora med klumpar.

• Mammamelle82
    fruannie skrev 2015-01-19 17:42:54 följande:
    I och med att jag fick bruna flytningar redan en vecka innan den stora blödningen kom igång så fick jag en tid på kvinnokliniken för vul imorgon. Bör jag ändå ta tiden o kolla läget. Eller ska jag lämna återbud? Har inga som helst tvivel på att det är missfall då blödningarna är stora med klumpar.
    Jag skulle ha tagit tiden ändå så att de kan kolla att allt är ute och att dina äggstockar med mera ser fina ut, så gjorde de på mig efter mitt MA
  • isaleo

Hej på er! Happ, då har man typ återhämtat sig igen och nu startar nedräkningen igen. Första gången vi använde äl-test och igår vart det glad gubbe. Så nu är det bim den 4e feb och 5e försöket efter missfallet. Kom igen nu kroppen!

Fy vad tråkigt att läsa om nya missfall också :( fasiken vad orättvist det kan vara :( gör ont i hjärtat att läsa om det när man vet hur det känns!

• fruannie

Någon klok själ som vet om man kan ha ägglossning trots mycket svaga positiva graviditetstest? Imorgon är det två veckor sen missfallet och gravtesterna visar som sagt fortfarande svagt positivt.

När jag var på vul för 10 dagar sen sa BM att testerna vi tog där var negativa även om det kom fram ett streck efter en stund. Men hon mena på att de var efter att tiden gått ut därför räknas de som negativa. Har tagit tre test sen dess hemma o alla har varit positiva även om strecket har blivit svagare med tiden.

Nu till första frågan går de att ha ägglossning trots dessa positiva test?? Känns ju onödvändigt att ta ältest då de säkerligen reagerar på de hormoner jag har kvar i kroppen.

Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3