• Anonym (Cassandra)

Jag orkar inte få en till son!

Jag har 3 söner sedan innan, har alltid velat ha en dotter. Det andra och tredje barnet skaffade jag enbart för att jag ville ha en dotter. Vi gjorde ett sista försök. Jag är nu gravid med fyran och har fått reda på att det är en pojke i magen och jag är så jävla besviken, kan inte ta till mig den ofödda och känner mest avsky. Hur ska jag ens klara av förlossningen. Jag ville inte ens ha så här många barn från början. Min man är jätteglad men jag vill inte ha något med barnet att göra vill adoptera bort det. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Jag orkar inte få en till son!
  • Anonym (flickmamma)
    Anonym (Samma fast inte) skrev 2014-09-24 08:29:28 följande:

Jag önskade mig pojkar från start och blev faktiskt riktigt ledsen när yngsta föddes. Jag har alltid följt med far och farfar på jakt och såg framför mig hur jag skulle göra samma med min son. Vi tittade på boxning och motor cross och jag föreställde mig hur kul det skulle bli att introducera grabbarna till detta.

Jag vet precis hur du känner dig - jag var en pojkflicka och har nu ett jobb och hobbies som är typiskt "manliga". Om min tjej blir en flickig flicka, så kommer jag och min man fortfarande älska henne, men det är klart att det kommer att bli jobbigare att relatera till hennes önskningar och svårare att hitta saker att göra tillsammans.
  • Donum

Man får ju ett barn, inte ett kön. Kan du inte försöka se dina barn som individer och inte kön?

Och kanske tänka tanken vilken lyx det är att du har fått 3 friska barn och förmodligen ett fjärde?

• Anonym (Mmmm)

Väntar just nu nr 4 och har tre flickor sedan innan. Skulle jätte gärna vilja ha en pojke men har inte "vågat" ta reda på könet eftersom jag tror att jag kommer bli lite besviken om det blir en tjej till. Har istället försökt ställt in mig på att vi "bara kan få flickor". 
    Vet inte riktigt vad jag vill säga med detta inlägg, kanske att det kan kännas likadant vare sig man vill ha en flicka eller pojke. 
    Jag tycker det är så jobbigt och sorgligt när alla människor alltid ska säga "jaha, är det pojken ni satsar på denna gången då?" Vi hade inte ens planerat detta barn och jag har tyckt att det varit super jobbigt att vara gravid denna gången eftersom jag egentligen inte ville ha fler barn. 

Jag önskar dig, TS all lycka till och hoppas innerligt att du får den hjälp som du behöver. Jag tycker, precis som någon annan skrev att du ska försöka få med dig din man till kuratorn. Så att ni kan diskutera och han får höra hur det verkligen känner nu när du fått chansen att fundera lite. Jag tror att du kommer älska din ofödda son lika mycket som dina andra söner men du kanske alltid kommer sörja din dotter som du kanske aldrig får. Jag tror jag kommer sörja lite om jag inte får en son denna gången. Tror det är ganska normalt!

Lycka till!

• Anonym (Cassandra)

Jag är så arg att jag skakar nu. Var påväg hem till min man och ser min väninnas bil utanför honom! Hon sa att hon skulle till jobbet! 

• Anonym (Samma båt men ändå inte)

Fint att du sökt hjälp TS! Och försök få din man att förstå din dotterlängtan! Googla lite om ämnet tex! Och om tråden är sann och din väninnas bil stod utanför ert hus förstår jag inte varför du blir arg, hon kanske vill prata med honom för att hjälpa dig!

• Gena
    YokohamaNr2 skrev 2014-09-24 13:09:07 följande:

Och där blev det lite för mycket drama helt plötsligt för att jag ska tro på tråden

• Anonym (Yt)
    YokohamaNr2 skrev 2014-09-24 13:09:07 följande:

Och där blev det lite för mycket drama helt plötsligt för att jag ska tro på tråden

Håller med. Suck!! Så var denna tråd avslöjad.
  • Anonym (Lisa)

Hur har det gått att leva med alla grabbar?

• Anonym (Life)
    Anonym (Cassandra) skrev 2014-09-19 20:11:26 följande:
    Jag orkar inte få en till son!

Jag har 3 söner sedan innan, har alltid velat ha en dotter. Det andra och tredje barnet skaffade jag enbart för att jag ville ha en dotter. Vi gjorde ett sista försök. Jag är nu gravid med fyran och har fått reda på att det är en pojke i magen och jag är så jävla besviken, kan inte ta till mig den ofödda och känner mest avsky. Hur ska jag ens klara av förlossningen. Jag ville inte ens ha så här många barn från början. Min man är jätteglad men jag vill inte ha något med barnet att göra vill adoptera bort det. Vad ska jag göra?

Gör abort on du inte orkar med fler barn. 
    Tänk på dem som inte kan få barn alls.
    Tänk på att du kanske får små flickbarnbarn när du blir äldre. 
  • Anonym (Suck)

Inre orkat läsa hela tråden men - skaffa inte fler barn om du inte kan palla att få det kön det blir.
    Alla barn ska vara välkomna!

• Anonym (År)
    Anonym (Suck) skrev 2025-11-21 20:25:14 följande:

Inre orkat läsa hela tråden men - skaffa inte fler barn om du inte kan palla att få det kön det blir.
    Alla barn ska vara välkomna!

Tråden är 11 år gammal.
Svar på tråden Jag orkar inte få en till son!