• MoaElis

Ta med två hundar på hundkurs?

Någon som vet om man får ta med två hundar (om man har två hundar) på en hundkurs och betala för en, eller måste man betala för båda två då? Det logiska kanske är att betala för två då, men det blir ju så dyrt att endast en får gå kurs. Men vad tror ni??

• Svar på tråden Ta med två hundar på hundkurs?
  • Tirem

Rimligtvis betalar man för två såklart... Du tar ju upp två platser.

• MoaElis

Ja kanske men samtidigt så kan man ju lika gärna träna den andra hunden hemma för man har ju kunskapen, så dom skulle ju i alla fall tjäna på om det var billigare om man hade fler hundar.. I alla fall på det stället jag tänkt gå då de ofta har många platser lediga. 

• Dockan

Du kan ta med dig en, skulle jag säga till 99 procent. Dels för lejdarens skull som annars lägger tiden på två ekipage, men får betalt för ett. Dessutom minst lika mycket för dina hundars skull.

När jag hade två körde jag alltid ,med en i taget, även om bägge var med. Du tappar ju fokus annars. Däremot bytte jag hund vid något tillfälle då min ena löpte, efter att ha frågat ledaren om det var OK (inte helt självklart). Ibland går inte det heller, vissa hundar är känsliga för att sammansättningen i gruppen ändras, vilket man måste respektera.

Svar på tråden Ta med två hundar på hundkurs?