• Sannizen

Sphynx eller Nakenkatt

Hej på er!

Jag ville mest bara tipsa er som är nyfikna på rasen eller ni som redan har en eller flera nakenfisar och vill byta tankar, funderingar och bilder att det finns en skön och trevlig grupp på Facebook som heter, Våra grymma Sphynxar.

Gå gärna med! :)

Vi har alla alltid något nytt att dela med varandra eller bara få njuta av att se varandras små skrynklor. :)

• Svar på tråden Sphynx eller Nakenkatt
  • Drottningen70

Hur funkar dessa med allergi?

• Sannizen
    Drottningen70 skrev 2014-09-21 21:02:02 följande:

Hur funkar dessa med allergi?

Jag själv är lite allergisk mot "vanliga" katter och jag har inga problem alls med nakenfisarna. Men är man väldigt allergisk så kan man även känna av sin allergi av en Sphynx.

Vet flera katterier som låter köpare komma på "provsniffa" på katterna innan man bestämmer sej, så man vet. :)

• Drottningen70
    Sannizen skrev 2014-09-21 21:05:43 följande:

Jag själv är lite allergisk mot "vanliga" katter och jag har inga problem alls med nakenfisarna. Men är man väldigt allergisk så kan man även känna av sin allergi av en Sphynx.

Vet flera katterier som låter köpare komma på "provsniffa" på katterna innan man bestämmer sej, så man vet. :)

Bäst vore väl om man kunde låna en katt ett dygn. Men det är nog inte så kul för katten...
  • Sannizen
    Drottningen70 skrev 2014-09-21 21:07:33 följande:
    Bäst vore väl om man kunde låna en katt ett dygn. Men det är nog inte så kul för katten...

Man märker rätt snabbt om man har "ont" av dom eller inte. :)

Och när man får komma på "provsniffning" så brukar man stanna nån timme eller fler. ;)

Min kamrats kusin ville köpa en Sphynx och hon har en son som är allergisk så dom tog med ett örngott som katterna fick ligga på en stund och så fick sonen sova med det örngottet i sängen sen. Det visade sej tyvärr att sonen var såpass allergisk att han inte ens klarade av nakenfisarna.

Men som sagt, är du intresserad av rasen kan du alltid på med i Våra grymma Sphynxar på facebook för mer tips och information. Där kan du även ställa frågor till superduktiga uppfödare. :)

• Sphynxpappa

Jag ska också kolla in den gruppen Solig

Svar på tråden Sphynx eller Nakenkatt