• Anonym (6)

Bara haft sex med min man och är 39 år

Jag har varit tillsammans med min man sedan tidig tonår och har bara haft sex med honom och han bara med mig. Vi har ett väldigt bra sexliv. Jag har inte velat ha med någon annan tidigare då jag är en otrygg person med skit i bagaget. Jag har tidigare velat ha uppmärksamheten av andra killar men inget mer. Men nu börjar jag bli sugen på en annan. Men jag är ju faktist gift och vi har det jättebra.

Samtidigt så börjar man känna att man blir gammal och kanske aldrig får bli nyförälskad och ha sex med någon annan igen. Men man kan ju inte gå ifrån ett äktenskap för en sån här grej, eller hur? Men sex är en stark kraft.Någon annan med erfarenhet eller tankar?

• Svar på tråden Bara haft sex med min man och är 39 år
  • Presens
    Anonym (6) skrev 2014-09-21 23:33:33 följande:

Nej, vi har det ju så bra. Och jag förstår att gräset inte är grönare på andra sidan. Fast det är väl bra att jag får höra det också. Men jag har ett sånt behov av att bli bekräftad, få synas. Få känna de där starka känslorna

Vad är det som hindrar att ni blir bättre på att bekräfta varandra INOM äktenskapet istället?

Var rädd om det du har! Ett bra äktenskap och ett fungerande sexliv.
  • Fool
    Q tankar skrev 2014-09-30 01:29:53 följande:
    mmm.... av någon anledning har vi väldigt svårt att förlåta varandras sexuella snedsprång.... undrar om det är ett nedärvt eller inlärt beteende!?
    Både och kanske ?
  • Fool
    Q tankar skrev 2014-09-30 02:14:31 följande:
    Herre gud - det blir ett misstag för att den andre gör det till ett misstag!! Eller så drog du på dig en härlig obotlig könssjukdom - då ÄR det verkligen ett misstag!!
    Håller inte med alls  , vaddå det blir ett misstag för att den den andre gör det till ett misstag ?

Menar du på fullt allvar att om jag snor din plånbok så är det ingen stöld egentligen , det blir det bara för att du själv gör det till det , du hade ju lika gärna kunna skita i det. Om jag gör inbrott i ditt hus och lånar din toa så är det ingen inbrott , det blir bara det om du gör det till det , du hade lika gärna bara kunnat tolka det som ett toalettbesök.

Om man kommit överens om att det INTE är ok att knulla andra så är det väl ganska självklart att det ÄR ett misstag redan från början om man får för sig att bryta det man kommit överens om ?
  • Q tankar

Då är väl det som är rådet till trådägaren - att prata om det med sin man och komma fram till om det är okej. 

Sen menar jag att ibland så gör vi otrohet större än vad det är - det går att förlåta, det går att anta den andres perspektiv och sätta en händelse i sitt samanhang. men det innebär verkligen inte att det är okej att det upprepas 8om det inte är överenskommet) utan det bygger på att det är en tillfällig händelse.

Det jag menar när du skrivet att du ångrar att du gjorde det en (1) gång - då straffar den andre kanske orimligt!? Eller så blev det bara droppen som fick bägaren att rinna över.

Den sexuella handlingen som otrohet innebär innebär som oftast - inga fysiska konsekvenser - utan mentala. De mentala konsekvenserna styr den enskilde över, Vill man göra det till en stor grej fine, det är ett val - vill man förlåta och har den andre förmåga att återfå förtroende och tillit - fine då behöver inte otroheten bli relationens återvändsgränd.

Älskar man - har man också förmåga att förlåta, men det finns gränser....

"Amare et sapere vix deo conceditor"
  • Anonym (S24)
    Anonym (6) skrev 2014-09-21 23:33:33 följande:

Nej, vi har det ju så bra. Och jag förstår att gräset inte är grönare på andra sidan. 

Varför skulle det inte vara det? Är han utrustad (över 16x14)? Om inte, tänk ifall du skulle få skönare sex med en utrustad herre, det vet du ju inte. Men då majoriteten tjejer har en stor kuk som preferens så antar jag att det är skönare.

• Anonym (S24)
    Anonym (Jag) skrev 2014-09-22 14:11:47 följande:

Du är 39 och har bara haft sex med en. Jag är 34 och har haft sex med noll. Inte så stor skillnad som man kunde tro.

Gissar på att du är en kille?
  • Anders 386

Jag är man och har haft samma partner sen jag var väldigt ung. Har bara legat med henne (nästan) förutom lite skoj med en manlig kompis plus att jag var vid ett tillfälle tillsammans med ett par. 
    Jag känner igen TS tankar, jag har tidigare tänkt på samma sätt. 
    Men nu har åren gått och jag närmar mig sextio - och jag är förbaskat glad för att jag inte valde bort min partner av den anledningen. Vi har ett jättebra liv tillsammans, mycket gemensamma minnen, en "hel" familj med barn och barnbarn som är till gemensam glädje. Och faktiskt ett sexliv som nog är bättre än det vi hade i 40-års åldern. Det har blivit mera kvalitet i sexet, mera känslomässigt, och min sexlust är mer koncentrerad på min gamla hustru än vad den var då jag var ung och fantiserade om en massa andra kvinnor.
    Jag ångrar INTE att jag "blev kvar" i mitt ursprungliga förhållande. 

• Anonym (Mizzy)
    Anonym (man,,eller en mes kanske!) skrev 2014-09-29 22:25:04 följande:

Vi är 39år och 20 år i tillsammans med!! båda ingen mer erfarenhet,,jag har haft typ 2 innan,,men hallå kommer ju inte ihåg det alls. Min tjej är bi..vilket vi insåg för ett par år sedan. Vi har haft 2 tjejer nu,som jag oxo hade sex med. Den senaste ville jag inte knulla med ,,men slik o smek. Jag känner mig smutsig när jag tränger in i den andra kvinnan. jag vill helt enkelt inte detta,,det är min tjej som tänder på allt!! Se mig ha sex med andra!! Jag har allt det jag behöver från min fru, jag ser henne som en skitsexig brud.  Men vi satt o prata en kväll när hon vräker ur sig att -ska jag dö nyfiken? det tänker jag inte säger hon..? ska inte jag få ligga med en annan man?? Vad i helsike ska jag svara på detta? jag älskar henne så jäkla mycket,,men vet att jag har problem med att låta henne ha sex med en annan karl. Döm inte mig nu,, utan jag kommer "låta " henne få stock av en annan karl. Jag har lagt in en annons,,fick 35 mail på en timme? utan att hon vet om detta. Självklart kommer hon få se. Tyvärr så vet jag att hon har instagram / twoo / +någon annan chatt. Där det förekommer en hel del chattande med klllar. (hon är klantig med att låsa skärmen)

Hon har kanske redan fixat allt själv, kanske redan haft sex,?,,men det är det jag vill att hon inte ska göra utan min vetskap,,fan jag får väl bli swinger eller vad som helst för att få behålla min finaste,,tanken att om jag skulle säga stopp,,så tror jag inte att hon skulle vara kvar med mig,vilket skrämmer mig otroligt mycket!,,mest av allt så skrämmer hon mig,,det finns inget stopp i henne! tränar,solar,tränar,solar osv!

Klart hon vill visa upp sig, jag är lika,,,men gör det för hennes skull! hon vill avancera mer o mer ,,swingersklubb är tydligen redan bokad nästa helg!!!!

Sitter o blir arg på mig själv när jag ser vad jag skriver,, men vi har byggt upp ett liv tillsammans , min kärlek till henne är så stor,,,,,,,eller så skiter jag i allt o säger stopp,,vette fan!

Hej!

Ser att detta inlägget är väldigt gammalt. Men fastnade för det du skrivit. Du birde ha skrivit ett eget inlägg.

Hur gick det? Är ni fortfarande tillsammans idag?
  • Anonym (Man 40+)

Jag var ihop med min första tjej ca 20 år. Sen när jag s a s kom ut på marknaden har jag haft både kk och lösnummer.

Och vet du (my experience) - du missar inte så mycket kan jag säga!

Spännande och kul måhända, men taffligt sex med ibland smådålig eftersmak. Inte i närheten av sex med den man älskar.

Det är såklart roligt med nya erfarenheter, men de kan du säkerligen uppleva med mannen du älskar - det finns väldigt mycket roligt att upptäcka tillsammans!

• Sugenman88

Är i samma situation som du

• Anonym (man2)
    Anonym (S24) skrev 2014-10-02 01:09:14 följande:

Varför skulle det inte vara det? Är han utrustad (över 16x14)? Om inte, tänk ifall du skulle få skönare sex med en utrustad herre, det vet du ju inte. Men då majoriteten tjejer har en stor kuk som preferens så antar jag att det är skönare.

Ja men givetvis är ju kukstorlek helt avgörande för ett förhållande. Intelligens, personlighet, värderingar, världsåskådning, humor, smak... etc... allt detta är detaljer som försvinner i ett litet rökmoln när man drar fram ballen... så är det Tomte
Svar på tråden Bara haft sex med min man och är 39 år