• VåraHjärtan

är så nere =(

Är så nere...

För ett bra tag sen så kom vi en i en diskution jag och min sambo.. jag sa att jag ville ha barn och han sa att han ville vänta i tre år.. Han kände sig inte mogen.

Sen i söndags började vi prata om barn igen i flera timmar.. Ju mer och mer vi pratade destu mer intressantare blev han att skaffa barn.. Jag blev jätte gladav att höra att han släppte sina känslor och kunde säga vad han tyckte om det hela. (hela tiden jag som gått och tjatat om barn innan).

Vi pratade om vad våra föräldrar skulle säga och han till och med ringde sin mormor allt på skämt och sa att hon skulle bli gammelmormor. Hon jubblade i telefonen men sen sa han att han skämmtade.. =).. han blev glad att höra att hon blev glad över det!.

Han sa att han ville ha barn men ville bara smälta detta lite med ett leende på läpparna.

När dagen hade gått så kom han och började smeka min mage och sa att det skulle bli kul den dagen jag gravid och barnet sparkade.!

Dagen efter när vi kom in till min mormor som fyllde 60 så tog sambon mig om magen hela tiden och viskade Bebis.. Folk tittade men ingen sa något.
    Jag har ingen anning om varför han gjorde så.. Fick en känsla av att han kanske längtade till den stund då han kunde berätta för alla att vi skulle ha barn!.
    han verkade så glad!!. och jag med =)!.

Men sen igår sa han att vi kunde inte ha sex för vi hade inga kondomer hemma...
    Blev såå besviken... Jag sa inget till honom men inombords gjorde det så ont..
    jag har kanske trott och förväntat mig för mycket och jag blir sur på mig själv, jag vill ju så gärna...

Nu känns det som att han bara säger så för att få mig glad om jag är nere eller vi har bråkat om något.

Men när han sa det med barn så frågade jag honom om han verkligen menade det och då sa han ja!.

Är så förvirrad... Jag har ägglossning på lördag med så det blir väl inget där då *ledsen*.

• Svar på tråden är så nere =(
  • Ulrisa

Han vill nog gärna.. det verkar ju så, men han kanske är rädd.. det brukar ju vara typiskt killar... dom tror ju att det tar sig på första försöket, men det är ju inte alltid det gör det.. det kan ta jätte lång tid innan det blir nåt.. jag hoppas att han släpper loss till på lörd *håller tummar å tår* Lycka till!!

• VåraHjärtan

Tror med han är rädd.. Eller att han kanske inte vill just nu men han tror säkert att det tar sig på första försöket.. det har det gjort en gång innan men då gjorde vi abort...

men tack ändå.. =(

• smaragden

Förstår att du blir undrande och ledsen.Det går som en stöt i en när killen gör så.
    Det bästa kan ju vara att släppa ämnet ett tag, för han gör ju motstånd.Låt han tro det är hans ide efter ett tag och låt han vara i sin grotta tills han kommer ut.Men inget tjat från din sida om ämnet.
    Detta råd är från mig, sen vet inte jag om det är det rätta..

• VåraHjärtan

Oj.. jag har räcknat fel på min Äl så det ska inte komma förens om exakt en vecka =/...

• VåraHjärtan

UPPDATERING..
    Igår kväll skulle vi lägga oss.. Vi hade sex men först ville han inte få utlösning i mig men jag sa att det är inte så stor chans att det blir barn för jag har haft min mens för två dagar sen och det är en hel vecka till ägglossning- Då fråga han om jag tog en abortpilla iafall det blev något. Jag sa att det var väldigt taskigt sagt och han bad om ursäkt.
    Då sa han att han kunde komma i mig ifall vi hade oralsex!. Jag sa att jag vill så gärna ha familj med honom och det slutade med att vi inte hade oralsex och vi hade oskyddat samlag..

Hur tusan ska jag ta hans signaler?

Jag känner det som så att han tar en dag i taget.. jag är en planerare.. Jag måste bli gravid först innan han vågar och bli pappa!. Han skulle blivit jätte glad om jag var gravid! Jag fattar inte det riktigt..

hade han absolut inte velat ha barn hade han ju inte haft oskyddad sex eller sagt att jag om gör det på han så har vi fullbordat samlag!.

*vimsig*

• Grisa

Oj ,det verkar inte lätt Dadipo!! Min kille kan oxå vara lite si o så om det här med barn. Ena sekunden vill han, nästa sekund börjar han prata om att han vill vara 27 innan vi skaffar barn och det e typ 3 år dit, men sen ändrar han sej igen.....helt skumt. Men skulle jag bli gravid, vill han absolut inte att jag gör abort. Han skulle bli glad ändå. Usch, ja det e inte lätt för oss kvinnor ibland *suck* Hade jag fått välja själv hade jag velat bli med bebbe nu, nu,nu

• Coursell

Du måste nog prata med honom igen om det här. Tala om för honom hur ont det gör i dig när han smeker din mage och viskar bebis, och i nästa stund vill använda kondom.
    Gör också klart att du inte gör abort om du skulle bli gravid. Har hört så många där killen vill att tjejen skall göra abort för de inte känner sig redo.

Det låter onekligen som han är sugen, men väldigt osäker på om han är redo...
    Hoppas det löser sig!

• LillaLinan

Killar tror ju att vi precis som dom kan vänta i en evighet på att skaffa barn:/

Svar på tråden är så nere =(