Allt bara rasar ihop
Vet inte hur jag ska få ordning på mitt liv. Det känns ibland som allt bara har rasat ihop för mig. Jag har varit deprimerad till och från i hela mitt liv, trots att jag utåt sett är en glad och omtyckt tjej.
Har tre barn, lever med det senaste barnets pappa. Vi är som syskon numera, inget sexliv och verkar mest irriterade på varandra i vardagen. Det är något vi dock är förlåtande över, då vi har det lite jobbigt med lillgrabben. Pusslet med alla bitar plus mycket känslor... ibland för att vi inte räcker till och ibland för att båda bara inte orkar. Dock brukar den ena skärpa till sig när den andra är nere.
Jag fick "lycko-piller", vilket jag började överdosera som ett rop på hjälp. Nu kan jag knappt sluta, försöker och ibland går det bra.
Så har vi räkningarna som gått till kronofogden. Vi lever på existensminimum.
Sen hände det som fick det hela att kännas som om det rasade totalt, jag förlorade jobbet. Inte för att jag inte skött mig, utan för att jag vabbat så mycket p ga den lilla grabbens problematik (han är väldigt omtyckt och har kompisar, det är bara hemma i lugnet som hans känslor yttrar sig).
Jag känner det som om jag nu bara fokuserar på honom, orkar inte göra något annat. Är det någon som tror att det kommer att ordna sig eller är det kört för all framtid? Någon som känner igen sig och kommit ut ur tunneln på andra sidan?
Detta är ju inte något jag berättar för folk, bara vi i familjen som vet. Utåt sett verkar vi vara lyckliga...