• SofieA86

Överviktiga som vill bli gravida

Är en 28årig tjej som har en enorm längtan efter plusset. Har en övervikt som ställer till det och kämpar varje dag mot kilorna men det är svårt då man samtidigt ska försöka hantera sin stora barnlängtan. Skulle vilja komma i kontakt med fler som kämpar med vikten och har en barnlängtan  eller ni som varit överviktiga när ni blivit gravida.  Berätta gärna er historia!

• Svar på tråden Överviktiga som vill bli gravida
  • Riktigragger

Hej!

Här är en till. En kort sammanfattning:
    2011: jag och sambon träffas. Allt går snabbt och vi började baka bebis efter ca 6 mån tillsammans. Mamma dog efter 3 mån tillsammans med sambon och efter hennes död var det som att jag förstod vad som är viktigt i livet; familjen. Och det var då som vi började försöka på riktigt.

2012/2013: vi fortsatte försöka och gjorde en långväga-flytt. Trodde att detta skulle hjälpa oss. Berättade för min pappa och hans bror om vår tuffa resa. Fick inte den respons vi kanske hade hoppats på. Gjorde att vi inte berättade för någon mer. Vikten gick upp till 122 kg och jag förstod att jag var tvungen att göra något. En bebis kunde ju knappast få plats bland allt fett. Efter flytten började jag plugga till en utbildning och i samma veva började jag tänka på min vikt.

2014: Fortfarande på min utbildning. Fortfarande överviktig, men gått ned till 104 kg. Påbörjade en utredning i maj, men innan vi fick komma dit så blev vi nekade pga min vikt. Ännu ett nedslag och ett slag som gick genom magen och ut genom käften kan man väl säga.. Under dessa år har det varit berg-och dalbanor i både känslor och välmående. Bryts ner varje gång mensen kommer.. Har aldrig känt av ÄL och har tagit på mig skulden för vår situation av någon anledning...
    Tack och lov har jag en stöttande och förstående sambo. Blir att höra om utredning igen efter jul och hoppas på att vikten gått ned så pass mycket att vi får komma in denna gång.

Aldrig varit med om ett spökstreck aldrig ens ett ynka tillstymmelse till streck.

Svar på tråden Överviktiga som vill bli gravida