Oregelbunden mens, ingen ÄL? Utredning? Vill ha bebis NU! :(
Hej! Jag och mannen har försökt nu i 5 månader men utan lycka. Jag vet ju att alla säger att "de flesta par blir gravida inom ett år" men när man verkligen vill så känns det väldigt länge. Har som sagt försökt i 5 månader och det känns så jäkla hårt när man ser så många som blir gravida utan att ens försöka. Det räcker att mina vänner ryster lite i sin killes kalsonger så blir de gravida. Och sen hör man "Hehe hoppsan, ja, det var ju inte planerat men nu är det så!" med ett leende. Självklart är jag glad för deras skull, men när fasiken är det vår tur?
Jag är 27 år gammal och blev gravid med min före detta när jag var 23. Vi var helt överens om att göra abort även om det tog emot. Vi var absolut inte redo, vi levde under tuffa förhållanden och kände att det var det bästa. Men jag vet ju att jag åtminstone KAN bli gravid.
Jag och min sambo har pratat mycket om det och vi försöker intala oss att det händer när det händer och att vi ska försöka tänka på det så lite som möjligt för att inte bli helt besatta av det. Det går sådär :p
Jag har använt mig av ÄL-stickor de senaste 2 månaderna som har gett positivt utslag, men det är ju fortfarande ingen garanti för att man kommer få ÄL. Nu oroar jag mig för att jag kanske inte ens har någon ÄL :( Min mens är oregelbunden och jag slutade med p-pillerna för 6 månader sedan.
Cykel:
maj - 31 dagar. (Första försöket)
juni - 31 dagar
juli - 31 dagar
aug - 28 dagar
sep - 33 dagar
Mensen kom igår.
Jag vet ju att man inte kan begära utredning förrän det gått minst ett år, men kan man göra någon slags undersökning redan nu för att se så att allt är "ok" med mig? Om man kan se om jag har ÄL överhuvudtaget eller så?
Tacksam för svar, allting känns så jäkla hopplöst när man längtar.