• Äldre 26 Sep 04:32
    3722 visningar
    28 svar
    28
    3722

    Vad tänker du när väckarklockan ringer på morgonen?

    Är det bara jag som känner, hur tidigt jag än går och lägger mig, att jag aldrig får sova tillräckligt? Alltså varje dag, även om jag lyckats med miraklet att få sova typ tio timmar, hatar jag väckarklockan. En femma på skalan alltså. Vore intressant att se hur vanligt detta är... Hur känner du?

    Motivera gärna ditt svar, hur länge du brukar sova, hur lång tid du tar på dig på morgonen innan du åker till jobbet, etc. Har du några tips till mig kanske?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tänker du när väckarklockan ringer på morgonen?
  • Äldre 26 Sep 09:26
    #11

    Den dagar klockan ringer innan 6 så tänker jag alltid att jag skiter i det. Jag ringer jobb sen och säger att jag har migrän eller något. Efter ett par snoozningar har jag dock kvicknat till tillräckligt för att inse att det är en riktigt dålig idé!

  • Anonym (My)
    Äldre 26 Sep 09:30
    #12

    Här är klockan ställd på strax efter kl 4.00 men vaknar alltid innan den ringer. På ledig dag så har jag dock ingen klocka ställd men vaknar som oftast ändå samma tid. Jag mår bra av att ha samma dygnsrytm var dag.

  • Äldre 26 Sep 09:44
    #13
    DeniseLinde skrev 2014-09-26 09:15:04 följande:
    Forskning har visat på att "snoozning" bara gör en tröttare och segare.
    Det bästa är att kliva ur sängen, skölja ansiktet med kallt vatten och börja göra sig i ordning med ens.

    Själv kliver jag ur sängen, kissar och hoppar sedan in i duschen med ens. Kläderna jag ska ha för dagen, har jag plockat fram dagen innan, så de åker på direkt efter duschen. - Then there's no turning back!
    Forskningen kan ta sig i dalen; att stänka kallvatten i fjöset som dagens första handling är att likställa med masochism.
    Reasons... we all have them, at times.
  • Äldre 26 Sep 09:51
    #14

    är egentligen en morgonmänniska och är oftast uppe före väckarklockan. 
    Men nu är jag inne på sjunde förkylningsveckan och är heeeeeeelt slut i kroppen. Har absolut ingen ork, och vill bara sova, men jobb, hem och djur måste skötas ändå... 
    Har fått kortisonspray och tabletter, men det hjälper "bara" andningen, förkylningen och febern är kvar..
    Så nu när väckarklockan ringer vill jag bara kasta ut den genom fönstret och somna om..


    Jag är hård , men ärlig!
  • Äldre 26 Sep 09:52
    #15

    Inget av alternativen, jag känner bara gääääääääääääääässssssssssp

  • Äldre 26 Sep 09:55
    #16

    Blää jag är en riktigt morgonmänniska och vaknar alltid strax innan kl sex >.< skulle verkligen vilja kunna sova ut lite längre de dagar jag kan men nej jag vaknar minsann och är sen väldigt kvällstrött istället >.<

    Det är ju bra de dagar jag ska jobba men på helgerna känns det lie tråkigt.
    Sen hade jag såna barn som alla sov till 9-10 på morgonen väldigt tidigt, även om de lade sig tidigt på kvällen, var lite tråkigt att gå hemma och bara vänta på att ungarna ska vakna och vi kunde börja dagen hehe.

  • Äldre 26 Sep 19:59
    #17

    Vakna nån gång jag hatar mig själv misslyckas inte idag.. Men ja kanske är lite sjuk?..

  • En struts
    Äldre 26 Sep 20:21
    #18

    Nej, nej, nej, jag kommer aldrig gå upp... lutar det åt.
    Men ibland vaknar man ju innan väckarklockan, och då är det lättare.
    Olika det där.

  • Äldre 26 Sep 20:33
    #19

    "Jaså, redan? Kanske dags att lägga undan boken och sova lite nu, då....."


    We've got to live, no matter how many skies have fallen. - D.H. Lawrence
  • Äldre 26 Sep 20:35
    #20

    Jag tänker "snälla skjut mig", sen masar jag mig upp till kaffekokaren..

  • Äldre 26 Sep 20:39
    #21

    Enda gången jag sätter en väckarklocka är när jag skall ut och resa eller måste passa en tid. Vanligtvis så vaknar jag alltid av mig själv mellan kl 5 och 6.


  • Äldre 26 Sep 22:44
    #22

    Åh vad jobbig omröstningen blev, med dubbla radbrytningar... Finns det nåt sätt att fixa det nu?

    Tack alla som svarat... Verkar ju inte som att jag är helt ensam i alla fall :) Kommer det vara såhär hela resten av livet nu också? Buäääh! Nu är det i alla fall helg! Yuhu :)

  • eslah
    Äldre 26 Sep 22:48
    #23

    Inget av alternativen, skjut mig hade passat bättre!

  • Äldre 26 Sep 22:50
    #24
    Virriga Vera skrev 2014-09-26 20:39:31 följande:

    Enda gången jag sätter en väckarklocka är när jag skall ut och resa eller måste passa en tid. Vanligtvis så vaknar jag alltid av mig själv mellan kl 5 och 6.


    De flesta behöver väl passa tider när de ställt klockan? Typ jobbtider?
  • Äldre 26 Sep 23:54
    #25

    ställer aldrig väckarklocka när jag är hemma :)

  • Äldre 27 Sep 17:38
    #26

    väckarklocka?? jag är föräldraledig ^^

  • Anonym (Uggla­n)
    Äldre 25 Oct 01:50
    #27

    Att nu ska man upp och snart iväg till det förbannade samhället som gör att vi inte kan leva som vi vill. Jag pluggar och hade definitivt inte behövt gå upp kl 7-7:30 om inte diktatorn på barnets förskola hade bestämt att alla barn måste vara där före kl 9. Diktatorn är en ganska märklig människa, och hon verkar tro att vi som kommer och lämnar strax före 9 är lata och sover mer än andra. Nu är ju många morgonmänniskor lite naiva och korkade som inte förstår att man går och lägger sig ca 01:30 - 3:00 och således inte sover mer än andra, när man likt förbannat måste upp.

  • Anonym (Som folk är mest)
    Äldre 25 Oct 12:17
    #28

    Jublar inte när klockan ringer klockan 6 men när jag har duschat och blivit varm och sitter vid frukostbordet och läser morgontidningen och lyssnar på radion är det ganska mysigt.

Svar på tråden Vad tänker du när väckarklockan ringer på morgonen?