• Asshhh

    Någon med utomkvedshavandeskap ?

    Fick för två månader sedan missfall trodde man. Jag började blöda. Inget syntes i livmodern. Efter tre veckor kom jag tillbaka för nytt hcg. Visade sig det ökat från 300 till 1500. VUL gjorde och inget syntes. Så utomkvedshavandeskap trodde man istället.

    Fick nu då ta hcg rätt tätt . Tagit blodprov cirka 6-7 ggr. Nu nere på 170

    Forsätter blöda. Har nu blött i två månader. Normalt säger man på gyn att blöda så länge.

    För en vecka sedan fick jag galet ont i nedre delen av magen. Kunde knappt stå upprätt och blödning tilltog. Höll i sig två timmar. Ringde gynjour. Fick s svar "inget konstigt, ring om du får ont igen"

    Samma sak hände i onsdags. Fick hans ont i cirka 25 min och blödde mer igen. Fick svar. "Inget att göra"...

    Nu i helgen igen. Galet ont. In på toa och blöder mer plus det kommer tre stora klumpar blod(dena ena stor som ett hallon). Det onda och blödningen stillar sig efter 30 min. Ringde gyn fick svar "kanske din mens kommit igång" "Behövde du ta Ipren?!

    Nu blöder jag som vanlig igen.

    Någon som varit med om liknande?!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-29 21:08
    Inte stor som ett hallon. Stor som ett plommon skulle det stå.

  • Svar på tråden Någon med utomkvedshavandeskap ?
  • Anonym (J)

    Hej, har haft två stycken. En för 10 år sen och en för ett år sen. "Hallonet" kan ju vara embryot som kommer ut. Ena gången fick jag oxå så, gjorde ont och blödde i några dagar efter det men blev bättre och bättre. Men jag var oxå inlagd och fick morfin. Har du ont och är orolig ring 1177 och berätta att du har utomkvedshavandeskap och du kommer garanterat få åka till akuten.

  • Asshhh

    Ja det är väl akuten jag borde ha ringt istället kanske. Hur länge blödde du?

    Blött över 8 veckor nu!

  • Jonna86

    Blödde till och från i ca 9 nu sist för ett år sedan. Och vad jag minns så blödde jag bara några dagar första gången för 10 år sedan men då fick jag cellgift för att embryot skulle dö. Men som sagt har du väldigt ont ring 1177, du kommer ju komma upp till kk men när du har fått en remiss måste dom iaf undersöka dig innan du blir hemskickad. Man måste stå på sig i dag inom vården så känner du att du vill bli undersökt ge dig inte.

  • isabellab

    Ja du måste in! Mitt hittade de inte heller och plötsligt brast äggledaren.

    De sa att jag blödde för mycket egentligen för ett vanligt utomkveds utan de trodde normalt missfall. Sista läkaren såg exakt samma sak men hade en helt annan bedömning vilket var tur så jag fick stanna över natt och det brast på sjukhuset.

  • MammaTillCasper06

    Jag hade utomkvedshavandeskap i Maj månad och blödde och hade ont som vid ett missfall. Gjorde vaginalt ultraljud men inget syntes. HCG sjönk ej och jag slutade blöda efter en vecka. Fick ta cellgifter för att kroppen skulle stöta bort det eftersom kroppen ej gjorde det på egen hand.

  • Jonna86
    Asshhh skrev 2014-09-29 21:06:19 följande:

    Fick för två månader sedan missfall trodde man. Jag började blöda. Inget syntes i livmodern. Efter tre veckor kom jag tillbaka för nytt hcg. Visade sig det ökat från 300 till 1500. VUL gjorde och inget syntes. Så utomkvedshavandeskap trodde man istället.

    Fick nu då ta hcg rätt tätt . Tagit blodprov cirka 6-7 ggr. Nu nere på 170

    Forsätter blöda. Har nu blött i två månader. Normalt säger man på gyn att blöda så länge.

    För en vecka sedan fick jag galet ont i nedre delen av magen. Kunde knappt stå upprätt och blödning tilltog. Höll i sig två timmar. Ringde gynjour. Fick s svar "inget konstigt, ring om du får ont igen"

    Samma sak hände i onsdags. Fick hans ont i cirka 25 min och blödde mer igen. Fick svar. "Inget att göra"...

    Nu i helgen igen. Galet ont. In på toa och blöder mer plus det kommer tre stora klumpar blod(dena ena stor som ett hallon). Det onda och blödningen stillar sig efter 30 min. Ringde gyn fick svar "kanske din mens kommit igång" "Behövde du ta Ipren?!

    Nu blöder jag som vanlig igen.

    Någon som varit med om liknande?!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-29 21:08
    Inte stor som ett hallon. Stor som ett plommon skulle det stå.


    Hur har det gått?
  • Asshhh

    Der går väl sådär. Är inne på 14 veckor med blödning nu! Tre månader! Men vart på undersökning och inuti ser allt bra ut. Men drygt blöda så här . Mindre vissa dagar mer andra.

  • Anonym (Ll)

    Hej. Efter hur länge stannade dina blödningar ? Har haft blödningar i 35 dagar nu när stannade dina ?

Svar på tråden Någon med utomkvedshavandeskap ?