Hotar med självmord
För en vecka sedan gick min mor hastigt bort, inte nog med att jag sörjer och saknar henne, så bär jag på vad jag kallar "det stora oket". Oket är min bror. Vår relation är inte bra men vi är trevliga mot varandra. Anledningen till den frostiga relationen beror på de fysiska, psykiska samt sexuella övergrepp han har utsatt mig för, senast för ca sju år sedan. Min bror är svårt sjuk fysiskt och jag mfl misstänker att han har någon grav beteendestörning då han har en grandios självbild, är våldsam, intelligent på vissa saker tex minnet men helt inkompetent gällande sociala situationer och han saknar empati. Min bror har bott hos min mor hela livet och nu när hon har gått bort, så hotar han med självmord om jag kräver min lagliga rätt, dvs halva huset, som jag vill ha i form av pengar. Han vill ha en slags betalningsplan där jag skriver över huset på honom istället , vilket jag inte går med på, jag vill lämna allt det hemska bakom mig, huset och honom. Detta med att hota med självmord är inget nytt för mig, min mor hotade när jag pratade om att flytta. Hon tog inte livet av sig. Jag tycker att det är fruktansvärt lågt att spela ut självmordskortet, i synnerhet när min mamma har dött. Alla släkt och vänner säger att det är min rätt att begära att han köper ut mig och att jag kan kräva alla pengarna på en gång, vilket jag tänker göra. Samtidigt vill jag inte bråka eller ha hans liv på mitt samvete. Jag avskyr min bror pga vad han gjort mig och planerar att avsluta all vår kontakt när denna mardrömmen är över. Jag vet inte vad jag vill med detta egentligen, vill mest bara skriva av mig. Jag blir så utmattad och det känns så jobbigt. Jag kan inte ens sörja ifred pga detta. Då min bror är manipulativ så vet jag att han drar självmordskortet för att få sin vilja igenom, men tänk om han faktiskt tar sitt liv? Är jag ond, elak och hjärtlös som vill ha vad lagen säger är mitt?