• Carolinaap96

Vi vill gå på dejt

Min sambo och jag har ett barn ihop på 8 månader. Jag går hemma hela dagarna och stirrar in i väggen, och min sambo jobbar från 06.00 till ~19.00 för pengarnas skull. Jag är 18 år, vilket har blivit att mina vänner har sprungit sin väg och lämnat mig. Alltså inga vänner.
    Eftersom min sambo jobbar, blir jag ensam, och när han kommer hem äter vi middag sen ska han sova. Detta är min vardag och jag börjar tröttna.
    Idag frågade jag honom om vi faktiskt kunde gå på dejt i helgen. - ja -.
    Men jag har inga idéer på hur en dejt kan se ut för ett par som redan älskar varandra.
    Vi vill ha kul, umgås utan våran son och ägna oss till vårar förhållande under en dag/kväll.
    Men inte här hemma. Vad ska vi göra?
    Någon som har bra tips på en rolig och mysig kväll, som gärna inte får bli för dyrt?

• Svar på tråden Vi vill gå på dejt
  • Flickan och kråkan

Det beror väl lite på era intressen. Vi gillar musik båda två så vi går på en spelning eller konsert. Vi har tre barn och någon form av intag av mat på tu man hand brukar vi uppskatta .

• bibo

Tycker inte man ska planera för mycket. Börja med en lunch, gå på stan, museum, film sen kan ni gå ut å käka middag på kvällen ta några drinkar och bara umgås.

• Underhill

En kombination av middag o aktivitet kanske!? Bowling eller något annat aktivt som kan ge några gemensamma skratt skulle jag nog satsa på :)

E vi överens så kör vi
  • FCBJ

Ser att tråden är lite gammal så ni kanske redan varit på eran dejt, men här kommer ett tips till er nästa dejt.

Som en liten rolig knorr kan ni ju stämma träff på ett speciellt ställe, dvs inte gemensamt åka till tex en restaurang utan var och en tar sig till stället på egen hand.

• Emmask

Vi har bestämt att boka in barnvakt för En helg i månaden för att få kontinuerlig gemensam tid. Sen turas vi om att bestämma vad dejten ska bestå i, så det blir lite variation och överraskning. Vad hittade ni på?

Svar på tråden Vi vill gå på dejt