• Webbredaktör

Uppger du ditt riktiga namn när du beställer på Starbucks?

Nyligen sågs prinsessan Madeleine på Manhattans gator på barnvagnspromenad med lilla Leonore. Vad passar bättre till en mysig söndagspromenad, än en god kaffe latte från Starbucks? Även kungligheter uppskattar kaffet från cafékedjan och nu vet vi vad prinsessan kallar sig när hon beställer sin dryck. Ett enkelt "Maddie" duger gott för vår sessa i Amerika.

Uppger du ditt riktiga namn när du beställer på Starbucks?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Uppger du ditt riktiga namn när du beställer på Starbucks?
  • RamboMannen

Jag har aldrig druckit kaffe på Starbucks och hade ingen aning om att man var tvungen att säga sitt namn, varför?

Men jag skulle använda mitt riktiga namn, inga problem.

• Duckan

RamboMannen, du får vänta en stund på din kopp och den får således ditt namn på så de ska veta vem som ska ha vilken kaffe.
    Jag har uppgett mitt namn på Starbucks. Tanken att hitta på nåt har inte slagit mig.

• RamboMannen
    Duckan skrev 2014-09-30 14:03:04 följande:

RamboMannen, du får vänta en stund på din kopp och den får således ditt namn på så de ska veta vem som ska ha vilken kaffe.
    Jag har uppgett mitt namn på Starbucks. Tanken att hitta på nåt har inte slagit mig.

Jaha, vad smart. Jag måste åka in till centralen och ta en kaffe med mitt namn på där då :)
  • Kereza

Eftersom jag har ett svenskt namn med väldigt svensk stavning så brukar jag använda smeknamn istället - tre bokstäver är enklare än nio att bokstavera för de stackarna.

• Chrysabelle

Det finns inget starbucks där jag bor. Det enda stället där jag beställt fick jag kaffet på en gång.

• Texasthecat

Nej. Då så få kan stava till mitt namn så använder jag mig av mitt smeknamn "Tessa" de få gånger jag beställt på starbucks. 

Mina Älsklingar Haylie 20/9-10, Natahan 20/9-10, Kaoru 10/5-13 samt sambon Kenji...
  • BinaBurner

Nej, mitt namn är väldigt ovanligt men otroligt snarlikt ett namn som är vanligt och jag brukar få hålla på ett bra tag innan det går fram vad jag egentligen heter så jag brukar använda mig av ett smeknamn i situationer där det inte är viktigt att ange det riktigt namnet.

Svar på tråden Uppger du ditt riktiga namn när du beställer på Starbucks?