• M82

DI i Danmark - Hur många försök?

Ni som gjort insemination med donator i Danmark och lyckats, hur många försök tog det innan du/ni fick plus och hur gammal var du när ni började försöka? Undrar också om du/ni gjort försök i naturlig eller stimulerad cykel? Jag och sambon ska snart göra vårt andra försök med donatorinsemination i naturlig cykel (pga manlig faktor), men efter ca 1,5 år med egna försök som misslyckats och sen en jobbig utredning på det så tappar man ibland hoppet om att man någonsinn ska lyckas med att få en liten...

• Svar på tråden DI i Danmark - Hur många försök?
  • Gaytjej

Vi gjorde 5 DI i Sverige + 5 DI i Danmark = 10 st totalt alltså.
    Detta var för många - både sett till statstik (chansen att lyckas planar ut efter 6-8 försök) och till vår 'mentala hälsa'... Jag var enligt utredning 'fullt fungerande' och 31 år när försöken inleddes.

Hade jag gjort om resan så skulle jag max gjort 6 insemiationer innan jag gick över till IVF-D.

En fördel med IVF-D är att man kan få embryon till frysen vilket gör att syskonförsöken blir billigare och ev smidigare än om man skulle ha kört med inseminationer.

Jag blev gravid på första försöket med IVF-D och två år senare på första försöket med FET (syskonförsök).

Lycka till!

• Längtan 30

2 försök med första barnet, lillfröet i magen kom dit på första försöket. Gjorde akupunktur inför andra försöket med ettan och inför syskonförsöket, hormonbehandling och vul inför alla tre försöken.

Svar på tråden DI i Danmark - Hur många försök?