• Anonym (nymfo)

han vill aldrig, oavsett vilken han

Så har det hänt igen; den jag är tillsammans med tappar lusten och vill sällan... kanske aldrig.
    Den här gången tror jag att hans mående (gissar depression) inverkar men ändå.

Jag är tydlig i början av mina relationer med att jag har en stark sexlust och gärna har sex en gång om dagen. I början tycker de flesta att min kåthet är underbart härlig men sen blir den krävande och mannen känner sig otillräcklig. Lusten minskar och dör och jag blir skuldbelagd för att "bara vilja knulla" trots att jag alltså säger till om det tidigt och också förklarar problematiken när mannen till en början viftar bort det som att det är ju alla mäns dröm (tro mig det är det inte).

Jag blir så jävla ledsen om ännu en relation ska dö pga skillnad i lust! Tidigare har jag vart otrogen men jag har lärt mig att det ändå inte ger det jag vill: sex med den jag älskar.

Jag älskar honom och vi har fantastiskt sex men det här tar knäcken på mig.

• Svar på tråden han vill aldrig, oavsett vilken han
  • C38

Tre frågor:

Jag förstår inte varför relationen måste dö pga. olika sexlust? 

Varför har du oförmågan att mötas? 

Är sex den i särklass viktigaste byggstenen i dina förhållande? 
  • Anonym (K)
    C38 skrev 2014-10-02 21:07:41 följande:

Tre frågor:

Fast det här är lite dumma frågor tycker jag.

Uppenbarligen är TS beredd att "mötas" - hela förhållandet vbbaseras ju på TS partners sexlust nu, och TS får vackert finna sig i det. Det är ju TS partner som är inkapabel att "mötas"

Relationer dör pga olika sexlust för att den ena aldrig får sina behov mötta, utan konstant får anpassa sig efter den som vill minst, och därmed känner sig icke-prioriterad och mindre viktig.

Nej, sex är inte det viktigaste - men att känna att man själv och ens behov betyder något och att ens partner gläds åt att få se en tillfreds är viktigt. Bara som exempel; om jag inte vill ha sex och min partner vill så kan han få en avsugning - om JAG vill ha sex men inte han så får jag ingenting.

Det är alltså den som vill Minst som är inkapabel att "mötas" - vi som vill mer anpassar oss konstant och pressar inte, kräver inte, begär inte - vi bara lider i tystnad.
  • C38
    Anonym (K) skrev 2014-10-02 21:11:33 följande:
    Fast det här är lite dumma frågor tycker jag.

Uppenbarligen är TS beredd att "mötas" - hela förhållandet vbbaseras ju på TS partners sexlust nu, och TS får vackert finna sig i det. Det är ju TS partner som är inkapabel att "mötas"

Relationer dör pga olika sexlust för att den ena aldrig får sina behov mötta, utan konstant får anpassa sig efter den som vill minst, och därmed känner sig icke-prioriterad och mindre viktig.

Nej, sex är inte det viktigaste - men att känna att man själv och ens behov betyder något och att ens partner gläds åt att få se en tillfreds är viktigt. Bara som exempel; om jag inte vill ha sex och min partner vill så kan han få en avsugning - om JAG vill ha sex men inte han så får jag ingenting.

Det är alltså den som vill Minst som är inkapabel att "mötas" - vi som vill mer anpassar oss konstant och pressar inte, kräver inte, begär inte - vi bara lider i tystnad.
    Jag tillhör själv den som har mer lust än min fru men jag hotar inte att lämna förhållandet om hon inte bjuder på mer - TS sätter ju enorm press på killen genom att hota med att förhållandet dör om han inte sexar mer.

Självklart får den som har mer lust anpassa sig till den som har mindre.
  • Anonym (K)
    C38 skrev 2014-10-02 21:21:19 följande:
    Jag tillhör själv den som har mer lust än min fru men jag hotar inte att lämna förhållandet om hon inte bjuder på mer - TS sätter ju enorm press på killen genom att hota med att förhållandet dör om han inte sexar mer.

Självklart får den som har mer lust anpassa sig till den som har mindre.
    Vart läser du att TS hotat honom med det? Jag kan ha läst slarvigt, så det är en ärlig fråga.
  • Anonym (nymfo)
    C38 skrev 2014-10-02 21:07:41 följande:

Tre frågor:

1. För att det skapar slitningar iom att båda på olika sätt känner sig otillräckliga och förnedrade; han för att han inte känner att han duger med sin mindre sexlust iom att jag aldrig "får nog" och jag för att jag konstant blir avvisad vilket gör att jag tappar självförtroendeoch känner mig oattraktiv.

2. Hur menar du?

3. Ja. Tillsammans med en hel del annat men ja det är en av de viktigaste grundstenarna i ett förhållande för mig. Det är därför jag är tydlig med det redan från början. Tyvärr är det ofta så att män som fått "för lite" i tidigare relationer tror att de vill jämt eftersom de, när de inget fick, ville jämt...
  • C38

Ja, uppenbarligen är ni inte synkade sexuellt. Tjat är det mest dödande man kan göra i sitt förhållande.Om min fru hade lust att ha sex varje dag så skulle jag definitivt tröttna rejält om jag inte också hade lust - för jag har väldigt svårt för den där mekaniska synen på sex, som om det är något slags maskineri som sätts igång så fort någon blir upphetsad, i stället för en stämning man skapar tillsammans.

• Anonym (nymfo)
    C38 skrev 2014-10-03 17:51:43 följande:

Ja, uppenbarligen är ni inte synkade sexuellt. Tjat är det mest dödande man kan göra i sitt förhållande.Om min fru hade lust att ha sex varje dag så skulle jag definitivt tröttna rejält om jag inte också hade lust - för jag har väldigt svårt för den där mekaniska synen på sex, som om det är något slags maskineri som sätts igång så fort någon blir upphetsad, i stället för en stämning man skapar tillsammans.

Vem har sagt något om tjat? Jag behöver inte tjata, vi har pratat öppet om sex så han vet hur jag fungerar.

Så om din fru aldrig hade lust skulle du aldrig heller ha lust för då skulle det vara mekaniskt och inte något som ni skapat tillsammans? Tja jag för min del blir kåt utan stämning man skapat tillsammans men även då så klart. Faktum är att det är ytterst sällan jag inte är kåt eller blir det i samma ögonblick min man visar intresse (räcker med att han frågar om jag är kåt), om du tror att det gör att något är mekaniskt får du tro det, tycker för egen del att du låter rätt trångsynt och har svårt att se andra perspektiv än ditt egna.
  • Rosemary
    C38 skrev 2014-10-03 17:51:43 följande:

Håller med till 100 procent, det låter till och med som något jag själv kan ha skrivit, möjligen som anonym Du skriver bra saker här över huvud taget, har jag sett. 

Men svaret du får av TS är ju intressant. Och helt obegripligt. Varför skulle du vara "trångsynt" för att du har svårt för en mekanisk syn på sex? 

Jag har nog sagt det förr några gånger, men jag blir mer och mer övertygad, efter att ha läst och diskuterat i en massa trådar här, om att det här med lust-olust-problemen som kan uppstå i ett förhållande ofta handlar om något helt annat än osynkad lustnivå. Det verkar som att väldigt många har väldigt svårt för att tänka utanför boxen. Och då är boxen sexlivet. Det vill säga: Man stänger in det i en låda och tror att man ska lösa det därinne, i stället för att vidga vyerna mot hela förhållandet, livet runt omkring, bådas bakgrundshistoria, kommunikationen, stämningarna i relationen, hur man talar till varandra, hur man ser, lyssnar, berör varandra (med och utan ord) ... Osv.

För mig blev det en uppenbarelse när jag förstod det här. Därför blir jag så frustrerad när det om och om igen ploppar upp trådar med "han vill inte", "hon vill inte", "hen vill inte", och jag tänker bara: Nej, men ni måste ta reda på varför han-hon-hen inte vill.   
  • jomen64

Hej!

Hur länge brukar det ta innan ni blir osynkade?

Själv är jag osnynkad i mitt nuvarande men var det aldrig i mina tidigare förhållanden. Det längsta var väl på två år i alla fall. Vi gjorde det varje dag.

Tycker gott man kan göra det varje dag, men en gång i veckan kan jag nog klara mig på men längre tid mellan gångerna än det är ett hell faktiskt.

• Anonym (nymfo)
    Rosemary skrev 2014-10-04 08:57:06 följande:

Håller med till 100 procent, det låter till och med som något jag själv kan ha skrivit, möjligen som anonym Du skriver bra saker här över huvud taget, har jag sett. 

Men svaret du får av TS är ju intressant. Och helt obegripligt. Varför skulle du vara "trångsynt" för att du har svårt för en mekanisk syn på sex? 

Jag har nog sagt det förr några gånger, men jag blir mer och mer övertygad, efter att ha läst och diskuterat i en massa trådar här, om att det här med lust-olust-problemen som kan uppstå i ett förhållande ofta handlar om något helt annat än osynkad lustnivå. Det verkar som att väldigt många har väldigt svårt för att tänka utanför boxen. Och då är boxen sexlivet. Det vill säga: Man stänger in det i en låda och tror att man ska lösa det därinne, i stället för att vidga vyerna mot hela förhållandet, livet runt omkring, bådas bakgrundshistoria, kommunikationen, stämningarna i relationen, hur man talar till varandra, hur man ser, lyssnar, berör varandra (med och utan ord) ... Osv.

För mig blev det en uppenbarelse när jag förstod det här. Därför blir jag så frustrerad när det om och om igen ploppar upp trådar med "han vill inte", "hon vill inte", "hen vill inte", och jag tänker bara: Nej, men ni måste ta reda på varför han-hon-hen inte vill.   

Vill bara klargöra att jag ingenstans skrivit att C38 är trångsynt för att hen har svårt för en mekanisk syn på sex, det är din tolkning och den stämmer inte med varken vad jag skrev eller tycker.

I övrigt står du så långt ifrån mig och tycks helt klar med alla sanningar att jag inte riktigt tror det finns någon större mening att försöka bemöta dig..
  • Anonym (nymfo)
    jomen64 skrev 2014-10-05 21:17:41 följande:

Hej!

Hur länge brukar det ta innan ni blir osynkade?

Själv är jag osnynkad i mitt nuvarande men var det aldrig i mina tidigare förhållanden. Det längsta var väl på två år i alla fall. Vi gjorde det varje dag.

Tycker gott man kan göra det varje dag, men en gång i veckan kan jag nog klara mig på men längre tid mellan gångerna än det är ett hell faktiskt.

Vet inte.. jag har alltid mest lust men denna gången tog det nästan två år innan det blev problem men som sagt tror jag att han har det tufft på en massa andra plan som påverkar. Det som är jobbigt är att han skuldbelägger mig för min kåthet som ju är densamma som den alltid varit men nu känner han sig pressad av den.

Jag vill ha sex varje dag men får jag varannan ungefär är jag fortfarande strålande glad. Färre än två gånger i veckan gör mig grinig och jag känner mig oälskad och muckar gräl... tyvärr.
  • Q tankar
    Anonym (nymfo) skrev 2014-10-02 15:25:29 följande:

Så har det hänt igen; den jag är tillsammans med tappar lusten och vill sällan... kanske aldrig.
    Den här gången tror jag att hans mående (gissar depression) inverkar men ändå.

Jag är tydlig i början av mina relationer med att jag har en stark sexlust och gärna har sex en gång om dagen. I början tycker de flesta att min kåthet är underbart härlig men sen blir den krävande och mannen känner sig otillräcklig. Lusten minskar och dör och jag blir skuldbelagd för att "bara vilja knulla" trots att jag alltså säger till om det tidigt och också förklarar problematiken när mannen till en början viftar bort det som att det är ju alla mäns dröm (tro mig det är det inte).

Jag blir så jävla ledsen om ännu en relation ska dö pga skillnad i lust! Tidigare har jag vart otrogen men jag har lärt mig att det ändå inte ger det jag vill: sex med den jag älskar.

Jag älskar honom och vi har fantastiskt sex men det här tar knäcken på mig.

Lever i en liknade situation, vi har löst det genom att jag några ggr/v (precis som när jag var singel) tillfredställer mig själv - dock liggandes i hans famn. Därutöver har vi sex tillsammans - och kanske 1-2 ggr av dessa gånger blir det så bra att det går för honom.

Vi har ett ansvar själva - han för att han vill mer sällan än mig - och jag för att jag vill oftare än honom. För att vi ska kunna mötas tycker han att det är okej att omfamna mig när jag tillfredställer mig själv. Då jag vet att han å sin sida har begränsad lust och förmåga - finner jag tillfredställelse i att
    åtminstånne dessa dagar kunna få ligga i hans famn.
    "Amare et sapere vix deo conceditor"
Svar på tråden han vill aldrig, oavsett vilken han