• undrar80

Skärmen sprack under natten, garantin räknas inte!!!

Min sambos z2 har krånglat sedan dag 1 med ljudet, det har inte gått att höra vad han säger ofta.

Han har råkat tappa den någon gång och det är en liten spricka på baksidan.

När han vaknade härom morgonen så hade hela skärmen fram spruckit och telefonen gick inte att använda!! Det fanns inte en enda skråma på skärmen när han gick och la sig, utan detta hände under natten. En som jobbar på "Tre" sa att han hört att Z2:s skärm spruckit 2 gånger på samma sätt.. en kille hade känt att det sprack i fickan helt plötsligt, då gick den sönder.

Sony hade gått med på garanti i ett av fallen, men inte det andra pga att det var en spricka bara rätt över.. Men på min sambos mobil borde man se, för hela den var jättesprucken och det gick inte att se alls. Det skulle kosta min sambo 3460:- att få telefonen lagad!! Den är bara några månader gammal.

Kan man göra något? Någon som hört liknande?

• Svar på tråden Skärmen sprack under natten, garantin räknas inte!!!
  • isabellab

Kan nog bli svårt om han tappat den tidigare så det är en spricka/repa bak på, då lär de skylla på det. Det bästa är nog att utnyttja hemförsäkringen.

• KaSaM

Räknas som handhavandefel, detta täcks inte av garantin.

• Birgitta02

Finns tilläggsförsäkring i din hemförsäkring så kan du få en ny telefon:). Viss självrisk får man kanske betala själv. Ring försäkringsbolaget du har hemförsäkringen i.

• zZzZz

hemförsäkringen, självrisken brukar ligga på 1500 så blir den fixad (lagad fram/baksida)

ring ert försäkringsbolag :)

• LMT

Min z2 sprack i fickan, har aldrig tappat den På försäkringsbolaget sa hon att det inte var första gången hon hört talas om det.

• LMT
    Linda5 skrev 2014-10-04 17:16:00 följande:

repairestore i Varberg fixar sådant snabbt o billigt utan att hela telefonen blir raderad.

Vet du om de lämnar garanti på att den är vattentät efter reparation?
  • Linda5

Hör med dom. Jättetrevliga killar som startade som ett UF företag.

Svar på tråden Skärmen sprack under natten, garantin räknas inte!!!