• Kullman

Trivs du bäst hemma eller borta?

Det bästa med att vara borta är att komma hem. Ibland vill man inte åka hem men det är ändå skönt när man kommer hem. Eller?
    Trivs du bäst hemma eller borta?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Trivs du bäst hemma eller borta?
  • Alexandre Nayle

Borta är ett brett begrepp.

• Kullman
    Alexandre Nayle skrev 2014-10-03 04:23:42 följande:

Borta är ett brett begrepp.

"Borta bra men hemma bäst" brukar gälla semester.
  • Alexandre Nayle

Jag förstår. Skillnad på semester och semester - det är min poäng.

I överlag så gillar jag inte semestrar/resor, så jag befinner mig helst hemma eller så nära hemmet som möjligt när jag är ledig.

• Mandel

Beror så klart på vad borta innebär!

Visst är det skönt att komma hem och jag trivs hemma, men det är roligt när det händer något. 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Nyfiken gul

well... hemma är ju hemma av en anledning.
    Längtar man bort från sitt hem finns det förmodligen skäl till det. 

Är man på semester så har ju den ett slut, klart det är skönt att komma hem igen. 

jag flyger utomlands imorgon och jag längtar efter att få komma bort och få samla krafter, vila och se något nytt och få med mig fler minnen.   Flygresan hem brukar kännas sådär... Sorgligt att upplevelserna är över men skönt att få komma hem till vardagen. 

Reser jag till sommarstugan och är där över hela sommaren brukar jag inte riktigt vilja komma hem, mest för att jag vet att semestern är över och vardagen ska återtas. 

Jag gillar att resa och uppleva saker.  Skulle jag inte få göra det skulle jag börja klättra på väggarna.  Att sitta i sitt hem hela tiden skulle få mig att må dåligt.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Stårschan

Borta. Hemma känns det som om jag lever mellan tvättmaskinen, köket och Ica. Har svårt att koppla av hemma.

• Duckan

Jag älskar att resa och att sen få komma hem igen. Hemma är bra.

• korfu08

Tycker det är borta bra men hemma bäst alltid skönt att komma iväg på semestern. Lite miljöombyte är inte dumt, men sen är det alltid skönt att komma hem

• JPT

Älskar att resa bort men det är alltid skönt att komma hem igen. 

Svar på tråden Trivs du bäst hemma eller borta?