• dejan9209

Längtar till snö och röda kinder.

Påväg mot bilen fick jag en underbar härlig längtan efter en massa snö som bara lägger sig fint på marken,
    och kylan sträcker sig mot kinden trots den härliga halsduken, dunjackan och vantarna.
    Längtar ni med?
    in och skåda dom vackra snö bilderna, som får er skrika av kyla och glädje!

julenstid.blogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-03 08:57
    lägg gärna en kommentar om ni tycker om inlägget.
  • Svar på tråden Längtar till snö och röda kinder.
  • dejan9209
    LaLola skrev 2014-10-03 09:50:18 följande:
    Förkylning beror på virus. Inte pga att man blir kall.
    Du förstår poängen! om inte.

Det blir vad man gör det till.
  • dejan9209
    LaLola skrev 2014-10-03 09:48:55 följande:

Nämen huvva....
    Snart väntar typ 5 jävla månader med snö....o det känns inte ett dugg lockande....

Detta är ett Forum, för oss som gillar jul!

• LaLola
    dejan9209 skrev 2014-10-03 10:11:33 följande:

Ja? Och jag älskar julen.
    Men snö hatar jag o det var väl det du undrade över i denna tråd?
  • dejan9209
    LaLola skrev 2014-10-03 10:13:55 följande:
    Ja? Och jag älskar julen.
    Men snö hatar jag o det var väl det du undrade över i denna tråd?

haha ja du har faktiskt en stor poäng där må jag säga, 

Dock så tycker jag att snö hör till julen, fast alla är vi ju olika och jag förstår din syn på det hela, du gillar hel enkelt inte snö men gillar allt annat som julen bär med sig. :)
  • Penida
    dejan9209 skrev 2014-10-03 09:44:49 följande:
    hheheh ja då är min blogg nog inget för dig. :)

själv gillar jag sommarn med, men tycker vintern är så mysig!
    Jag missade faktiskt att du hade en blogg med inlägget:) Läste väl till "längtar ni med?" och svarade på den frågan. Jag längtar som sagt inte efter kylan men julen gillar jag.
    Avskyr CIO-metoder
  • Stårschan

Ser också fram emot det, men just nu njuter jag i fulla drag av årets vackraste årstid - den färgsprakande hösten!

• dejan9209
    Penida skrev 2014-10-03 10:24:22 följande:
    Jag missade faktiskt att du hade en blogg med inlägget:) Läste väl till "längtar ni med?" och svarade på den frågan. Jag längtar som sagt inte efter kylan men julen gillar jag.
    jha okej, då är du trots allt en julälskar då ! härligt :)
  • dejan9209
    Stårschan skrev 2014-10-03 10:29:40 följande:

Ser också fram emot det, men just nu njuter jag i fulla drag av årets vackraste årstid - den färgsprakande hösten!

Jag håller med om att hösten är väldigt vacker, dock får den mig längta till julen!

vinn-vinn-situation :)

• Frontline
    dejan9209 skrev 2014-10-03 10:11:33 följande:

Visst julen är mysig absolut men då skulle jag hellre fira den vid en pool där det är varmt och skönt...
    Fasen man kanske skulle flytta till Australien där är det högsommar på julen...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Zadre

En härlig sak med att vara lastbilschafför är att man får se årstiderna skifta. Älskar alla färgsprakande löv som kommer nu. Oktober är en av mina favoritmånader. Och ser ännu mer fram emot vintern. Äntligen kommer det mysiga mörkret och förhoppningsvis mycket snö på det.
    Mitt "happy place" är på en renfäll framför en brasa i en snöfylld glänta, omringad av snötunga granar, under en svart stjärnbeströdd himmel. :)

• eliin123
    Trordejan9209 skrev 2014-10-03 09:37:09 följande:
    Elin allt blir vad man gör det till , vi har olika prioriteringar, man bestämmer själv vad man vill lägga pengar på, skaffar man hus så vet man, att kostnaden på vintern blir högre, då får man lägga undan en 80kr varje månad så att det inte belastar ens ekonomi under en och samma månad.

Att skrapa snö på bilrutan, gör du ju för att du vill kunna se när du kör, tycker du det är jobbigt, så tänk att varje gång du gör det på morgonen, så hjälper du dig själv med din körning, att se alla trafikanter är viktigt, biltema har en vante för inbyggd skrapa för 39:90kr skaffa en sådan.

sen så är det 4 årstider varje år, vissa gånger kallare än andra, tycker du det är jobbigt att klä på dina barn varma kläder för att dom inte ska bli förkylda? så rekomenderar jag ett underställ för barn, strumpor och en ticket outdoor Barnoverall  som är bäst i test håller värmen bra. 
    Då slipper du ta på en massa kläder.

Gällande blöta kläder, visst är det bra att torktumlare finns har man inte det kan man hänga upp kläderna.

Elin allt blir vad man gör det till.

julenstid.blogg.se

Jag tror du menade till att skriva detta till någon annan ;) Jag är lite smått besatt av vintern och julen, det är det bästa som finns! 

Att komma hem och man känner nästan hur det sticker på låren för att det är så kallt. Eller när man andas med näsan ute och "snoret" typ fryser, eller när man får julpynta! Åh, kan inte förstå hur man inte kan längta till det :) 

• Aniiee
    Stårschan skrev 2014-10-03 10:29:40 följande:

Solig
    Make your mistakes, take your chances, look silly, but keep on going. Don?t freeze up. - Thomas Wolfe
  • Aniiee

Ja, de "hotar" ju med kall vinter i år, så man kan ju alltid hoppas.

Make your mistakes, take your chances, look silly, but keep on going. Don?t freeze up. - Thomas Wolfe
  • dejan9209
    eliin123 skrev 2014-10-03 13:30:48 följande:

Jag tror du menade till att skriva detta till någon annan ;) Jag är lite smått besatt av vintern och julen, det är det bästa som finns! 

Att komma hem och man känner nästan hur det sticker på låren för att det är så kallt. Eller när man andas med näsan ute och "snoret" typ fryser, eller när man får julpynta! Åh, kan inte förstå hur man inte kan längta till det :) 

haha älskar att du skriver med sån känsla, härligt att det finns fler julgalna är jag.
    Startade nyss en sida på facebook, så nu finns jag där med,  följ mig även där för att få en riktig julstämning.
    www.facebook.com/julenstid/timeline
  • dejan9209
    Aniiee skrev 2014-10-03 14:10:18 följande:

Ja, de "hotar" ju med kall vinter i år, så man kan ju alltid hoppas.

ja vi får förbereda oss med varma jackor, vantar och varm choklad.
    myyyyys
  • Aniiee
    dejan9209 skrev 2014-10-03 14:22:02 följande:
    ja vi får förbereda oss med varma jackor, vantar och varm choklad.
    myyyyys
    Häromkvällen längtade jag efter ett par handskar när jag var ute med hundarna. Kallt om händerna när man håller i koppel och grejer. Solig

Påminner mig, måste kolla om Flottsbro har några planer för i år.
  • dejan9209
    Aniiee skrev 2014-10-03 14:35:56 följande:
    Häromkvällen längtade jag efter ett par handskar när jag var ute med hundarna. Kallt om händerna när man håller i koppel och grejer. Solig

Påminner mig, måste kolla om Flottsbro har några planer för i år.
    Vad komiskt jag skulle precis fråga om någon, har tips på några riktigt goa vantar för julens härligheter.
Svar på tråden Längtar till snö och röda kinder.