Olämpliga filmer hos pappan
Min dotter på sju är varannan helg hos sin pappa. Vi har haft mycket problem och varit osams sen vi separerade för 4 år sen men nu går vi på BUP och får hjälp med att få igång kommunikationen och att få med pappan i flickans vardag lite mer.
Nu har flickan nämnt två filmer som hon har sett hos pappan som jag tycker är klart olämpliga för en 7-åring att titta på. En av dom har 15-årsgräns. Hon har berättat helt spontant att hon har fått se filmerna, så troligen förstår hon att dom är lite för läskiga för henne. Hon har även haft jättemycket mardrömmar efter vistelser hos pappan, antar att tv-tittandet kan vara en orsak till detta.
Jag våndas verkligen för att ta upp detta med pappan eftersom vi just nu försöker få en bättre kommunikation, han blir väldigt arg och känner sig påhoppad så fort man säger något. Det finns väldigt mycket andra saker som jag hela tiden får se mellan fingrarna med, jag vet av erfarenhet att jag inte kan bråka om allt men det känns ju inte bra att hon sitter och tittar på vuxenfilmer. Hur gör man?