Jag jobbar och har gjort sedan yngsta var fyra år ungefär. Heltid.
De är nästan vuxna nu, 25, 21, snart 21 och tvillingar 15.
Jag har nog alltid haft tid med alla ja, jobbade inte när de var små fullt ut, lite ströjobb medan de lekte osv. Började plugga när jag var gravid sista gången. Fick mycket hjälp av släkten, alla älskar barn så de kidnappade i princip dem från mig så jag hann även roa mig. Glömde nämna att deras fäder aldrig varit delaktiga.
Tips är att ser över dem en och en vad de vill ha av dig och lyssna på deras behov. Våga be om hjälp. Ha en dag i veckan då du gör något med en av dem eller att en får bestämma till exempel. Även om du är trött efter jobbet är varje timme värd det. Räcker med en promenad till parken. Lyssna på vad de har att säga.
Vi är från en rik släkt så resor har det varit mycket av. Men förstår att det blir svårare om man måste hinna tjäna ihop allting själv. Man får göra det bästa av situationen och spara osv.
Och jag lovar, orkar du tre så orkar du fyra, tror jag, hann aldrig bara ha fyra utan blev fem på en gång för min del. Man får lov att orka, styrkan finns där. Ibland måste man få vila, självklart. Finns oftast hjälp att få, våga be om det, kram och lycka till!