• isabelless

Vilken barnvagn ska vi köpa?

Behöver lite tips och råd! 

Vi söker efter en barnvagn med några kriterier.. Har ni några idéer? Tar tacksamt emot dem :) 

1. Det måste vara stora hjul. Inte som exempelvis Stokken, framhjulen känns ju såå små. 
    2. Vi vill kunna köpa till och byta mellan liggkorg och ''sittdel''. En duovagn tror jag det kallas.
    3. När vi bytt till sittdelen vill vi ha barnet med ansiktet mot oss! 

• Svar på tråden Vilken barnvagn ska vi köpa?
  • Duckan

Nu är det små framhjul på många vagnar och det är så lätt att köra dessa så jag tipsar om två sådana ändå: Buggaboo och Brio Go.
    Bugga körde vi i fyra år och var nöjda hela vägen. På den kan ni byta till stora, icke svängbara, hjul om ni vill.

• Sommarsnö
    Duckan skrev 2014-10-03 14:08:38 följande:

Nu är det små framhjul på många vagnar och det är så lätt att köra dessa så jag tipsar om två sådana ändå: Buggaboo och Brio Go.
    Bugga körde vi i fyra år och var nöjda hela vägen. På den kan ni byta till stora, icke svängbara, hjul om ni vill.

Kan man byta till lufthjul på den?
  • Duckan

Vi hade lufthjul på vår Bugga, men den köptes ju för 8 år sen så det kan ha ändrats.

• Nystjärna

Emmaljunga duo edge med duo s chaasi. :) Den är med både ligg och sittdel med sittdelen kan ni både ha mot er och vända sen. Liggdelen är väldigt rymlig. Stora hjul fram fast de är svängbara hjul men de går att låsa om man vill. En helt fantastisk vagn. Många duo vagnar är ju tunga men denna är inte det tycker jag. Den är helt underbar och köra så lätt,även på vintern går det bra. Lätt och köra med en hand om det behövs och så :) Kan mycket varmt rekommendera denna vagn :)

• stjärne
    isolande skrev 2014-10-03 14:41:19 följande:

Emmaljunga Super Nitro med en liggkorg till hade jag röstat på.

Agree. Jag har den vagnen och är så vansinnigt nöjd med den :)
Svar på tråden Vilken barnvagn ska vi köpa?