• DinaMii

någon som gjort om en fullstor spjälsäng till en större?

Vi har en glugg i sovrummet där en vagga som är 1m lång får plats utan problem. Då blir istället problemet att barnet tillslut växer ur vaggan när den kan sätta sej/resa sej själv. Men vi har inga planer på att flytta just nu.... Så, då googlade jag lite efter en mindre spjälsäng och det verkar vara supersvårt att få tag på. Men borde man inte kunna korta av en vanlig spjälsäng bara..? Finns det någon här som testat det? Tänkte om det är himla svårt och om det finns några nackdelar..?

• Svar på tråden någon som gjort om en fullstor spjälsäng till en större?
  • DinaMii

Till en mindre skulle det ju såklart stå i rubriken............... Suck..

• Tisa83

Vi kapade vår spjälsäng så den blev en meter på längden, då gick den precis in i vårt sovrum. Bor du i Sthlm kan du få köpa den för en billig peng :) våra barn har vuxit ut den.

• FrökenCarlsson
    DinaMii skrev 2014-10-03 17:36:23 följande:

Vi har en glugg i sovrummet där en vagga som är 1m lång får plats utan problem. Då blir istället problemet att barnet tillslut växer ur vaggan när den kan sätta sej/resa sej själv. Men vi har inga planer på att flytta just nu.... Så, då googlade jag lite efter en mindre spjälsäng och det verkar vara supersvårt att få tag på. Men borde man inte kunna korta av en vanlig spjälsäng bara..? Finns det någon här som testat det? Tänkte om det är himla svårt och om det finns några nackdelar..?

Japp, vi har oxå kortat en spjälsäng med ca 15 cm.. Eller rättare sagt, min man har! :) Det verkade gå ganska problemfritt för han var tyst, men det kan ha varit "bygg-ölens" förtjänst! :)

Summa summarum, det går utmärkt!
  • DinaMii
    FrökenCarlsson skrev 2014-10-03 19:17:49 följande:
    Japp, vi har oxå kortat en spjälsäng med ca 15 cm.. Eller rättare sagt, min man har! :) Det verkade gå ganska problemfritt för han var tyst, men det kan ha varit "bygg-ölens" förtjänst! :)

Summa summarum, det går utmärkt!
    Hahaha "för han var tyst" :p

Vad bra! Vi har funderat i ett halvår på hur vi ska lösa sängproblemet, och det där verkade ju briljant. Speciellt om det inte finns några nackdelar :) tack!
  • DinaMii
    Tisa83 skrev 2014-10-03 19:13:40 följande:

Vi kapade vår spjälsäng så den blev en meter på längden, då gick den precis in i vårt sovrum. Bor du i Sthlm kan du få köpa den för en billig peng :) våra barn har vuxit ut den.

Tack vad snällt, men vi bor inte där. Har du vägarna förbi Dalarna kan du gärna ta med den däremot ;)
Svar på tråden någon som gjort om en fullstor spjälsäng till en större?