Akua skrev 2014-10-03 18:58:10 följande:
Jag tror du har fel. Om 15 åringar skulle dricka så såklart skull 14 åringar göra det. Och skulle 14åringar göra det så skulle en 12åring som umgicks i samma sällskap också göra det. Ett gäng med 13åingar och två 10årngar...ja då skulle också två 10åringar dö av alkoholförgiftning.
Vi alla vet att alkohol minskat impulskontrollen och omdömet försämras. Barn är barn och inte fullt utvecklade i konsekvenstänkandet, sätt till sämre impulskontroll och sämre i omdöme och det kan bli en katastrof. Barn har inte fullt utvecklad hjärna och alkohol kan skada uppbyggnaden av den. Ingen vet exakt hur mycket alkohol som krävs för att du helt ska skada den men är det verkligen läge att chansa? Jag rycker inte det.
Ja du, man kan aldrig veta. Det kommer aldrig att bli någon justering på åldersgränser när det gäller alkohol i Sverige så det finns inte så mycket att diskutera i den här frågan egentligen. Och det är inget jag går och stör mig på hela dagarna heller så det kan vara som det är även om jag tycker att hela den svenska alkoholpolitiken är ett stort skämt. Och så tycker jag att det borde vara billigare så att folk slipper köra ner till Tyskland för att handla.
LARV!!