Gravid v. 33, gallsten?
Är gravid med mitt tredje barn.
Har i nästan två veckors tid nu haft ont ungefär under höger revben och på sista tiden känner jag av detta bak i ryggen också. Har ingen feber men är dock lite illamående ibland. Illamåendet kom för ca tre-fyra veckor sedan så smärtan kom alltså lite senare. Illamående och smärta har inte direkt något samband... Illamåendet har jag trott har berott på graviditeten eftersom det sker mycket hormonpåslag och så nu och bebisen sätter fart med att växa till sig osv.
Jag vet att jag borde kanske ringa min vårdcentral för att kolla upp detta men jag tycker inte jag har så ont att det är befogat. Jag klarar av att jobba, dock inte utan Panodil... Jag får ont antingen direkt när jag äter, ibland kan smärtan komma ett tag efteråt, enstaka gånger har det inget samband med matintag. Har dock alltid ont på kvällarna. Spelar inte så stor roll vad jag äter heller, reagerar på det mesta...
Funderar också på om det helt enkelt är så att det är bebisen som nu är så stor att kroppen blir öm av det för att det blir mindre och mindre plats i magen?
Jag har läst lite och skulle ju definitivt söka Akuten direkt om jag skulle få ännu mer ont och dessutom feber, men när läget är så här så känner jag mig lite tveksam...
Vad tror ni?