• nigafati

nästäppa bebis - hur hjälper jag?!

Min två månader gamla bebis har sedan några dagar tillbaka sån nästäppa efter halva natten att han vaknar o sover oroligt då han knappt kan andas :( testat att droppa i saltlösning i näsborrarna via en pipett vi hade- hjälpte väl lite grann men nu är den slut. Och apotek stängt.vad gör jag inatt??
    Vanligtvis kan han sova till 5-6 från 21-22! Men senaste nätterna alltså vaknat kring 3 redan då det varit besvärligt :/ mat får han i sig ändå så det är ju bra - men han brukar alltid va nöjd i stort sett och är det nu förstås inte (även om han försöker) hur hjälper jag honom?? Märker inte av nästäppan när han är uppe....

• Svar på tråden nästäppa bebis - hur hjälper jag?!
  • Jkpg Deluxe

Antingen droppar du bröstmjölk i näsan istället, om du har..eller så gör du eget koksalt? Ha lite högre under huvudet med, lägg en bok under madrassen t.ex.

• nigafati

Har ingen bröstmjölk :/ hur gör jag egen koksaltlösning då? Kokat vatten o salt bara? Dum fråga kanske...

Jkpg Deluxe skrev 2014-10-04 18:11:03 följande:

Antingen droppar du bröstmjölk i näsan istället, om du har..eller så gör du eget koksalt? Ha lite högre under huvudet med, lägg en bok under madrassen t.ex.

• Almina

Lös upp 1 kryddmått salt i 1 dl kokande vatten. Låt svalna.

Det är viktigt att man inte bara "höftar", utan ser till att proportionerna blir rätt!

• Kira2

Åk och köp i en mataffär/bensinmack. Håll huvudändan på sängen högre, lägg böcker under sängen eller om du samsover lägg någon bok under madrassen.

Svar på tråden nästäppa bebis - hur hjälper jag?!