• atensd87

menar han droger el inte

Min kille råkade glömma stänga av sin Facebook. Kollade i inbox. Då hade en skickat å frågat om han möjligen sålde lila. Va Fan e Lila? Min kille skickade tillbaka....nej bara gröna ängar å bruna stränder.. ge mig ditt nr. Var han ironisk eller menar han hasch?

• Svar på tråden menar han droger el inte
  • Anonym (hm..)

Lila är antagligen Xanor.

De finns i lila avlånga stänger typ.

• Du MÅSTE ange en signatur
    atensd87 skrev 2014-10-04 23:06:24 följande:

Ni är helt hundra på att gröna ängar å bruna stränder e"slangord" för hasch o m? Blir så jävla förbannad. 2 småbarn o snart 30 år. .

Jepp. Helt 100%. Beklagar.
  • Anonym (blondin dum)
    atensd87 skrev 2014-10-04 23:14:34 följande:

Mena mer att han kanske drev med d hela. Han kan va sån

För dig och barnens skull, hoppas det!!
    Men du känner honom och hans bakgrund..

o fixar han prylar eller har pengar till saker som normalt inte skulle funka på hans lön eller er livs situation.. men du är kanske inte nyfiken och så länge pengar kommer in!! Så blundar du?

Kanske mer än en telefon?
  • Anonym (hm..)

Gröna ängar = Gräs

Bruna stränder = Hasch

Lila = Xanor

Säger han något annat ljuger han.

• jagärjagvemärdu

grönt & brunt håller jag med om.. finns så många saker man kan säga, har hört björn och göran men ja som sagt antagligen är det de han menar. lila har jag ingen aning om. konfrontera honom!! blir så jävla trött på detta jävla integritetssnack hela tiden asså vafan?? ska man leva i år av lögner, otrohet, svek etc (i ditt fall droger) bara för att inte "kränka någons integritet? styrkekramar <3

• mkes

Lila är väl ändå purple haze. En sorts cannabis.

• Anonym (M)

Lila är absolut Xanor, det andra är gräs och hasch.

Blir lika förvånad varje gång någon flickvän/fru är HELT ovetande om vad deras sambo/man sysslar med.

• Anonym (Soc.)

Bara en tidsfråga innan farbror blå knackar på för husrannsakan samt gör orosanmälan till socialtjänsten då det finns barn i familjen..

• Anonym (amen)

Hur ofta görs egentligen husrannsakan. Min sambo har om och om igen strulat till vår situation, nu är det så att jag vill dra, men det kan jag inte för jag har ingenstans att dra. jag har anmält till barn och familj, de tänker inte göra något. Så det där om utredningar, det ska nog gå väldigt långt innan någon gör någonting alls överhuvudtaget. 

Polisen vill ha tag i stora försäljare. 
    Din sambo verkar vara en liten köpare. Inte ens stora köpare tar de för det mesta. Kanske inom en femtonårsperiod, men jag kan säga; inte ens det oftast. Det är helt sjukt.

Jag vet att din sambo menar knark. 
    Lila är en xanor som är lila. (har själv haft på recept)
    Kan ha menat lila haze, men det tror jag inte.

Det andra är hasch och gräs.
    Fråga honom om han vill fortsätta så, fråga dig själv om du vill fortsätta med vilket val han än väljer. Stanna eller gör slut i anslutning till det svar du får. Det är mitt tips.

• Anonym (??)

Vi kan börja med, vad skulle du säga om din partner skulle rota genom dina personliga konversationer?

Och om han sedan säljer olika lätta produkter till frivilligt betalande kunder, det är pengar för er *facepalm deluxe*
    Och så som det ser ut idag, nån måste göra det i och med stat inte tar ansvar.

• Kräk
    Anonym (hm..) skrev 2014-10-04 23:28:41 följande:

Gröna ängar = Gräs

Bruna stränder = Hasch

Lila = Xanor

Säger han något annat ljuger han.

• Anonym (Droger)

Röker han på själv eller säljer han "bara" ts?

• Carnitas
    Anonym (Soc.) skrev 2014-10-05 02:10:15 följande:
    Bara en tidsfråga innan farbror blå knackar på för husrannsakan samt gör orosanmälan till socialtjänsten då det finns barn i familjen..

Nä, det finns ingen automatik här inte.
    Har han låg profil, så kommer antagligen aldrig polisen.
    Om det vore så enkelt du försöker säga, så hade vi med enkelhet utrotat försäljningen av illegala droger.
    Det är faktiskt tvärtom, försäljningen ökar kraftigt.

Har man barn, så bör man undvika försäljning, då det blir så komplicerat om polisen kommer.

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Petrol
    mkes skrev 2014-10-05 00:28:44 följande:

Lila är väl ändå purple haze. En sorts cannabis.

Ska va en rätt lokal terminologi isåfall gissar jag.

• mkes
    Petrol skrev 2014-10-05 15:14:56 följande:

Ska va en rätt lokal terminologi isåfall gissar jag.

Lokal till pundare isåfall. Tror de flesta som aktivt röker på har hört talas om purple haze. Och såna som jag som ser många dokumentärer.
  • Carnitas
    mkes skrev 2014-10-06 00:17:05 följande:
    Lokal till pundare isåfall. Tror de flesta som aktivt röker på har hört talas om purple haze. Och såna som jag som ser många dokumentärer.

Det räcker ju egentligen att langaren kallat det lila som kodord.

Men anser det kan vara både det ena och det andra.

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Petrol
    mkes skrev 2014-10-06 00:17:05 följande:
    Det är iallafall ingen benämning jag hört mer än på sin höjd någon enstaka gång, även om jag är mkt medveten om vad purple haze är.

Det är alltså fullt möjligt, men inte särskilt troligt i min mening, en anledning är att purple haze inte är den enda strain som går att få att anta en lila färg vilket gör benämningen lila för den specifikt rätt dumt.
  • Daniel12

Hasch och benzo är så pass vanligt förekommande bland folk idag så jag förstår egentligen inte varför det skulle vara en anledning att separera. Personligen avskyr jag hasch och umgås helst inte med folk som röker på regelbundet. Men det måste ju gå att prata om det om det är något du tar illa vid dig av.

Själv har jag på sista tiden fått reda på att folk i min umgängeskrets som jag trodde var helt drogfria går på både benzo och röker på. Som jag ser det är det ett symptom på¨att folk mår allt sämre i samhället.

• Anonym (amen)
    Daniel12 skrev 2014-10-06 07:47:46 följande:

Hasch och benzo är så pass vanligt förekommande bland folk idag så jag förstår egentligen inte varför det skulle vara en anledning att separera. Personligen avskyr jag hasch och umgås helst inte med folk som röker på regelbundet. Men det måste ju gå att prata om det om det är något du tar illa vid dig av.

Själv har jag på sista tiden fått reda på att folk i min umgängeskrets som jag trodde var helt drogfria går på både benzo och röker på. Som jag ser det är det ett symptom på¨att folk mår allt sämre i samhället.

Nej jag tycker du har en poäng faktiskt.
    Sedan beror det lite på hur en person sköter sig när den (framförallt) tar benso. vissa människor kan överhuvudtaget inte hantera benso på ett vettigt sätt. Ligger det en värre diagnos än depression bakom som kanske är mer av kronisk art, kan det lätt bli överdoseringar och toleransökning hela tiden. 

Hade min sambo utan att myndigheter blivit indragna bara rökt gräs ibland utan att barnen var med, och kunde agera normalt även utan gräs i någon vecka hade jag nog inte separerat. 
Svar på tråden menar han droger el inte