• Svar på tråden Här är ett praktexempel på en VIDRIG styvmorsa som lindar sin nya man kring sitt lillfinger och lurar iväg honom från hans barn. Usch och fy fan! Tvi!
  • Ess
    Anonym (usch) skrev 2014-10-05 18:14:51 följande:
    Jag tycker absolut han borde dumpa aset och göra det han själv vill - men vissa män är sådär svaga när det kommer till dominanta häxor!
    Det gjorde han ju, annars hade hon inte kunnat gnälla av sig i media.
  • Anonym (usch)
    Ess skrev 2014-10-05 19:45:04 följande:

Det gjorde han ju, annars hade hon inte kunnat gnälla av sig i media.

Var har hon gnällt av sig?
  • Ess
    Anonym (usch) skrev 2014-10-05 20:01:03 följande:
    Var har hon gnällt av sig?
    Tja någon måste ha gnällt tillräckligt, annars skulle länken ovan inte finnas.
  • Brumma
    Ess skrev 2014-10-05 21:28:33 följande:
    ?

Länken ovan går till ett engelskt tv program som heter "en plats i solen" på kanal 8. Avsnittet som behandlas här handlar om en man och hans fru som funderar på att antingen köpa ny gård i England eller flytta över till Frankrike. Mannen har en nioårig dotter och är tveksam om en flytt är det rätta. I slutet verkar han ha ändrat mening eftersom han verkade tycka att resan mellan Frankrike o England gick så bra.

Och ja, beroende på var i England dottern bor, och var i Frankrike de tittar på hus, så är det ingen större resa. Man kan ta bilen och sätta den på ett höghastighetståg genom tunneln mellan länderna. Det tar 35 min.... Nu vet jag inte hur ofta pappan träffar dottern men om det nu är varannan helg (har för mig att de bodde en bra bit ifrån varandra redan nu) så lär det inte bli ngn större skillnad. Möjligen positivt för dottern som får uppleva ett annat land på ett naturligt sätt.
  • Brumma
    Anonym (usch) skrev 2014-10-05 18:14:51 följande:

Hur det är tantens fel är för att hon borde lyssna på sin gubbe som verkligen inte VILL flytta till ett annat land utan stanna nära sin dotter. Något han gång på gång säger. Istället tjatar hon vidare och vägrar något annat alternativ.

Jag tycker absolut han borde dumpa aset och göra det han själv vill - men vissa män är sådär svaga när det kommer till dominanta häxor!
    Och sedan säger han att resan var såpass enkel att han inte såg ngt problem med avståndet....

Han kanske vill flytta men var orolig för att det inte skulle gå att resa smidigt. När det väl visade sig fungera alldeles utmärkt så försvann det hindret. Kan han bara träffa dottern lika ofta (och inget säger att det är omöjligt) så är det väl inget problem? Dottern får en fantastisk möjlighet att få växa upp delvis i ett ytterligare land.
  • Anonym (usch)
    Ess skrev 2014-10-05 21:28:33 följande:
    Du kanske ska SE länken innan du skriver så du vet vad du snackar om! Jösses!
  • Anonym (flippflapp)

Tja det är väl ingen nyhet..

Har jag råkat ut för.. En kvinna som ville att jag skulle lämna mina barn och flytta in med henne och givetvis hennes barn..

Tyvärr gjorde jag en dålig sak och en bra sak... Slängde nyckeln i pannan på henne så det blev antagligen märke.. Tog mitt och gick och gick.. och har aldrig pratat med kvinnan sen dess.

Nyckeln ångrar jag och borde bara lagt den på bordet. Dumt av mig..
    Men att jag gick är inget jag ångrar.. aldrig någonsin!!

• smulpaj01
    Anonym (flippflapp) skrev 2014-10-05 22:43:38 följande:

Har jag råkat ut för.. En kvinna som ville att jag skulle lämna mina barn och flytta in med henne och givetvis hennes barn..

Tyvärr gjorde jag en dålig sak och en bra sak... Slängde nyckeln i pannan på henne så det blev antagligen märke.. Tog mitt och gick och gick.. och har aldrig pratat med kvinnan sen dess.

Du har inget att ångra!
  • Anonym (som vanligt)
    smulpaj01 skrev 2014-10-05 22:47:43 följande:

Du har inget att ångra!
    Ursäkta men är du dum eller?

Självklart är det väl inte ok att kasta saker på människor! Skrikandes
    Att dom är dumma är ingen ursäkt för då skulle all amänniskor gå omkring och kasta saker på varandra

Att vara förälder ger en inget frikort att bete sig idiotiskt, är det ni som ska lära era barn sen att inte kasta saker på andra barn??

Om man inte gillar en person så går man där ifrån, bara våldsamma psyken elelr föräldrar som tror att världen kretsar kring deras guldklimpar gör annat, i mina ögon är ni värre än henne för hon var iallafall inte våldsam i sin idoti

Att bete sig som en våldsam barnunge är inget som ska hejas på eller uppmuntras,  j*vla fasoner från er båda!
  • Anonym (Filippa)
    Anonym (flippflapp) skrev 2014-10-05 22:43:38 följande:

Ja du måste ha varit väldigt kär?!

Sätta sig ner och prata är inget du provat tidigare?

Att en människa föreslår att ni ska flytta ihop utan dina barn låter otroligt.

Hur länge hade ni varit ett par?

Hur ofta hade ni varit tsm med alla barnen?

Tror tyvärr att man är mindre frisk om man tycker som den kvinnan.

Du måste väll ha känt av hur hon var som person innan du kastade nyckeln i pannan?

Vilken reaktion förresten?!

Låter helt osannolikt alltihop måste jag säga.

Dags att arbeta med både omdöme o humör för din del.
  • Anonym (flippflapp)
    Anonym (Filippa) skrev 2014-10-06 06:02:04 följande:
    Ja du måste ha varit väldigt kär?!

Sätta sig ner och prata är inget du provat tidigare?

Att en människa föreslår att ni ska flytta ihop utan dina barn låter otroligt.

Hur länge hade ni varit ett par?

Hur ofta hade ni varit tsm med alla barnen?

Tror tyvärr att man är mindre frisk om man tycker som den kvinnan.

Du måste väll ha känt av hur hon var som person innan du kastade nyckeln i pannan?

Vilken reaktion förresten?!

Låter helt osannolikt alltihop måste jag säga.

Dags att arbeta med både omdöme o humör för din del.
    Som sagt.. ångrar den händelsen med nyckeln. Beskrev en händelse som hände för drygt 5-6 år sedan.  Absolut var jag kär i den kvinna då.. Ska jag inte förneka,

Det finns såklart en fortsättning på det hela. Var singel i nästan ett år efter det.. Då ville ödet något annat och in i mitt liv kommer en annan kvinna och ställer till det för mig.. (ställer till det är med glimten i ögat)
    Så den kvinnan är jag gift med.. Hos oss är det.. mina barn, hennes barn och våran jäkla hund..

Som jag skrev innan.. en beskrivning av en livshändelse. nyckeln ångrar jag om än att det är en gammal historia idag. Men ångrar inte att jag gick..

Men några humör problem har jag dock inte.. 

Men lämna barn för en annan kvinna har tyvärr alltid förekommit och kommer dessvärre nog också fortgå..

• Anonym (Filippa)
    Anonym (flippflapp) skrev 2014-10-06 06:29:39 följande:
    Som sagt.. ångrar den händelsen med nyckeln. Beskrev en händelse som hände för drygt 5-6 år sedan.  Absolut var jag kär i den kvinna då.. Ska jag inte förneka,

Det finns såklart en fortsättning på det hela. Var singel i nästan ett år efter det.. Då ville ödet något annat och in i mitt liv kommer en annan kvinna och ställer till det för mig.. (ställer till det är med glimten i ögat)
    Så den kvinnan är jag gift med.. Hos oss är det.. mina barn, hennes barn och våran jäkla hund..

Som jag skrev innan.. en beskrivning av en livshändelse. nyckeln ångrar jag om än att det är en gammal historia idag. Men ångrar inte att jag gick..

Men några humör problem har jag dock inte.. 

Men lämna barn för en annan kvinna har tyvärr alltid förekommit och kommer dessvärre nog också fortgå..

Det kommer att finnas o har funnits.

Detta är nog dock under speciella omständigheter.

Kvinnan som tog det på tal kan inte känna några som helst band för barnen. Finns det någon anledning till det? Annars är det en kvinna som inte är 100 tyckte kanske att du borde ha känt det innan ihop flyttning blev aktuellt?!

Man brukar väll märka av personen innan?

I de fall där männen hakar på så beror det inte på kvinnorna. Det är männens val. Du gjorde ditt val.
  • Aruba
    Brumma skrev 2014-10-05 22:05:21 följande:
    Och sedan säger han att resan var såpass enkel att han inte såg ngt problem med avståndet....

Han kanske vill flytta men var orolig för att det inte skulle gå att resa smidigt. När det väl visade sig fungera alldeles utmärkt så försvann det hindret. Kan han bara träffa dottern lika ofta (och inget säger att det är omöjligt) så är det väl inget problem? Dottern får en fantastisk möjlighet att få växa upp delvis i ett ytterligare land.
    Precis. Bara för att man flyttar till "ett annat land" innebär inte det att avstånden blir större och umgänge omöjligt. Resa mellan vissa delar i Enland och Frankrike går störtsnabbt (precis som du skriver, 35 minuter). Så, om detta kan vara lösningen så fattar jag inte heller bekymret? Måste det vara gångavstånd till pappan?? Dessutom är det väl HAN som bestämmer om han vill flytta?? Jag har själv åkt tåg mellan eng-fra och det är verkligen smidigt!!
  • Ess
    Brumma skrev 2014-10-05 21:55:16 följande:
    ?

Länken ovan går till ett engelskt tv program som heter "en plats i solen" på kanal 8. Avsnittet som behandlas här handlar om en man och hans fru som funderar på att antingen köpa ny gård i England eller flytta över till Frankrike. Mannen har en nioårig dotter och är tveksam om en flytt är det rätta. I slutet verkar han ha ändrat mening eftersom han verkade tycka att resan mellan Frankrike o England gick så bra.

Och ja, beroende på var i England dottern bor, och var i Frankrike de tittar på hus, så är det ingen större resa. Man kan ta bilen och sätta den på ett höghastighetståg genom tunneln mellan länderna. Det tar 35 min.... Nu vet jag inte hur ofta pappan träffar dottern men om det nu är varannan helg (har för mig att de bodde en bra bit ifrån varandra redan nu) så lär det inte bli ngn större skillnad. Möjligen positivt för dottern som får uppleva ett annat land på ett naturligt sätt.
    Någon måste ändå ha "anmält" dem till programmet. Antingen att mamman gnällt till tv, eller så är pappan med fru är ruskigt mediakåta.
    Vilka "normala" människor vill sitta och dra upp sina problem och funderingar i tv?
  • Brumma
    Ess skrev 2014-10-06 17:02:19 följande:
    Någon måste ändå ha "anmält" dem till programmet. Antingen att mamman gnällt till tv, eller så är pappan med fru är ruskigt mediakåta.
    Vilka "normala" människor vill sitta och dra upp sina problem och funderingar i tv?
    Fast det gör de ju inte... Har du sett programmet ngn gång? Jag har inte sett just detta (bara början o slutet) men programserien "en plats i solen" har jag flera gånger sett. Programmet går ut på att en mäklare letar upp hus i olika prisklasser och stilar utomlands på uppdrag av ett engelskt par. Ofta i Spanien, Frankrike osv. Gillar man program där olika typer av arkitektur, historia och semestertips blandas är det ett jättebra program. Naturligtvis intervjuas de som letar bostad för att hitta ngt som passar just dem. Programmet fokuserar INTE på deras livssituation och problem utan på att hitta "drömhuset" på drömplatsen - för en summa man har råd med.

Jag vet inte Ess, men det känns som om du tror detta är ngt annat än vad det är?
  • Anonym (fundersam)

Då och då är det ju mammor som lämnar sina barn för en man, aldrig har jag hört omgivningen lägga skulden på mannen i de fallen utan där är det mamman som får skit.

Konstigt då att så fort det är en man som gör så då är det hans nya kvinnas fel.

Inte sällan är det kvinnor som dömer, som vanligt...kvinnor älskar att racka ned på andra kvinnor.

• Loriyana
    Anonym (fundersam) skrev 2014-10-07 01:13:14 följande:

Då och då är det ju mammor som lämnar sina barn för en man, aldrig har jag hört omgivningen lägga skulden på mannen i de fallen utan där är det mamman som får skit.

Konstigt då att så fort det är en man som gör så då är det hans nya kvinnas fel.

Inte sällan är det kvinnor som dömer, som vanligt...kvinnor älskar att racka ned på andra kvinnor.

Håller med. Vi människor är väldigt snabba på att skuldbelägga kvinnor samt idiotförklara män. Det är alltid kvinnans fel...och den stackars mannen är ju oförmögen till att tänka själv och ska alltså behandlas som ett lite barn.
  • Loriyana
    Anonym (fundersam) skrev 2014-10-07 01:13:14 följande:

Håller med. Vi människor är väldigt snabba på att skuldbelägga kvinnor samt idiotförklara män. Det är alltid kvinnans fel...och den stackars mannen är ju oförmögen till att tänka själv och ska alltså behandlas som ett lite barn.
  • Anonym (usch)
    Ess skrev 2014-10-06 17:02:19 följande:
    Se de första 3 minuterna i länken så du förstår vad det handlar om. Det handlar alltså ingenting om styv/biofamiljer öht.

Ts har sett programmet och gjort den tolkningen pga det mannen och kvinnan sa. Men mannen och kvinnan i programmet har inte dryftat något familjeproblem! Det handlar ingenting om barnet på det sättet. Det handlar om vilket hus de ska köpa och bosätta sig i. 2 mäklare varav en i England och en i Frankrike letar upp och visar olika alternativ för paret. DET är vad programmet handlar om. Förstår du då? 

Biomamman har inget med saken att göra alls, hon nämns inte och syns inte.

Du måste se de första 3 minuterna innan du fortsätter skriva här för du gör bara bort dig som du skriver nu!
  • Ess
    Anonym (usch) skrev 2014-10-07 10:05:55 följande:
    Se de första 3 minuterna i länken så du förstår vad det handlar om. Det handlar alltså ingenting om styv/biofamiljer öht.

Ts har sett programmet och gjort den tolkningen pga det mannen och kvinnan sa. Men mannen och kvinnan i programmet har inte dryftat något familjeproblem! Det handlar ingenting om barnet på det sättet. Det handlar om vilket hus de ska köpa och bosätta sig i. 2 mäklare varav en i England och en i Frankrike letar upp och visar olika alternativ för paret. DET är vad programmet handlar om. Förstår du då? 

Biomamman har inget med saken att göra alls, hon nämns inte och syns inte.

Du måste se de första 3 minuterna innan du fortsätter skriva här för du gör bara bort dig som du skriver nu!
    Har kollat och Frankrike är den klart bästa dealen.
    Den största vidriga suggan är trots allt mamman som sög ut så mycket att han blev tvungen att sälja.
Svar på tråden Här är ett praktexempel på en VIDRIG styvmorsa som lindar sin nya man kring sitt lillfinger och lurar iväg honom från hans barn. Usch och fy fan! Tvi!