Hur leker era barn i sandlâdan?
Av ren nyfikenhet undrar jag om hur mitt barn pâ 14 månader leker i sandlâdan är typiskt för hens ålder eller om det mer reflekterar hens personlighet.
För tillfället är hen inte ett dugg intresserad av någon leksak som jag tar med, hen vill bara gâ och sätta sig och titta pâ vad andra äldre barn gör och fingra och känna lite pâ deras leksaker. Dessutom tar han varje gâng vi gâr till sandlâdan en sväng runt bänkarna bredvid där mânga vuxna sitter och ställer sig och tittar pâ var och en i sin tur, ler och skrattar mot dem och sedan gâr han till nästa. Ofta vill hen också känna i deras väskor eller ta någon leksak som ligger bredvid dem.
Till och med när hen var inne i värsta bollfasen och jag hade köpt en ny boll som hen aldrig hade sett sâ ville hen inte ha den heller när jag tog fram den i sandlâdan. Hen gick direkt till de andra barnen och ville ha tag i deras bollar.
Detta är inget jag oroar mig för, men som sagt är jag nyfiken pâ om detta är lite av en norm för åldern eller kanske visar vissa sidor av mitt barns personlighet.