Hallå!
Tänkte hoppa in i denna grupp och berätta min historia, fast en kortare variant ;)
Jag fick diagnosen pco/pcos för några år sedan. Då min mens kunde komma 1-4 ggr per år. Testade olika p-piller. Men fick för två år sen Yaz utskrivet. Det är det bästa pillret jag ätit. Mådde riktigt bra utav dom. Alla mina pco/pcos symptom försvann. Så. Till det roliga ;)
Jag och min nuvarande Sambo blev tillsammans i februari i år. Åt då inga p-piller alls och mensen funkade inte som den skulle. Så efter någon månad så började jag äta dom. Hade hämtat ut för tre månader. Dom tog slut i Augusti, fick då mens som vanligt. Sen i September så var mensen en vecka sen, men den kom självmant. Så kroppen måste ha ställt sig in på att den ska komma. Men denna månad villa inte mensen komma. Så jag tog en gravtest för fyra dagar sen (är nu jag ska ha min mens) och det visade svagt positivt. Testade igår igen och det visade nu starkt positivt :) Så visst går det!
Mina läkare har dock sagt att jag inte kan bli gravid utan behandling. Så jag ser detta som ett mirakel. Men har lite svårt att glädjas åt det än då sambon är i chock. Ena stunden är han lite glad för det och andra stunden så vill han att vi ska ta bort det typ. Men ändå så vill han inte det eftersom han vet attt chansen för mig att bli gravid på egen hand inte är så stor. Och vem vet, om man gör abort så kanske vi aldig lyckas igen? Men som sagt så kom detta som en chock för oss båda. Inget vi hade planerat alls.