Vet inte vad jag ska ta mig till.
Hej.
Jag känner att jag är tvungen att skriva av mig.
Jag har en hund som är lite över 5 år, och ja, han är rätt speciell. Tog honom tillsammans med min sambo när han var 10 månader gammal, han var ju otymplig, otränad och hela köret. Har gjort mitt bästa, han har haft en hel del problem.
När vi tog över honom hade han så grav öroninflammation att han inte hade några trumhinnor kvar. Ingen försäkring hade hon heller som vi tog honom av, men vi körde ändå.
Han har skadat tassen, vilket också var ett helvete att få att läka, han har ätit upp strumpbyxor som krävde en stor operation, ja, kort sagt, så älskar jag den här vovven.
För drygt ett år sen separerade jag och mitt ex, och jag flyttade hem till staden där jag växte upp, med ena hunden, dom andra två stannade hos henne.
Jag hyrde en etta, och har sen dess letat lite större åt mig och hunden. Började jobba 1:a september och har en bästa vän som tar honom på dagarna, så det borde ju gå bra.
Det är bara det att i somras så bajsa han blodig diarré, och åkte på akut mag&tarm-inflammation, vilket också tog enormt mycket på mig, under de månaderna de tog att få honom frisk.
Nu har han varit bra i 2 månader men fick ett återfall i torsdags och jag vet inte om de börjar bli bättre, jag tror det, han får prokolin och skonkost.
Men det tråden går ut på är att jag fick ett infall i fredags, där jag helt enkelt kände att jag var vid vägs ände. Jag blir arg på honom för småsaker, och även om jag kan känna mig bra genom att jag motionerar och liksom håller igång honom och mig och alltid sätter honom främst, så känner jag att energin tagit slut.
Jag blev så ledsen och har varit ledsen i flera dagar. Jag är stressad, rätt slut mentalt och jag vet inte, det känns liksom som att det inte funkar längre, jag tänker bara "när kommer nästa problem"?
Jag har gjort allt för hunden och han har gjort allt för mig. Den bästa vän man kan tänka sig, men jag vet inte vilket beslut jag ska ta.
Han kan inte springa lös vind för våg, för han har sån jaktinstinkt.
Han äter en rätt dyr mat.
Han är rätt speciell i allmänhet, men stor som tusan och stark och kan vara dragig vid promenader, och är katt-tokig.
Med tanke på allt detta, att jag liksom varit hans husse sen han var 10 månader, är det värt att försöka omplacera eller ska man låta honom somna in? Så som det är nu, och som de kommer fortsätta är inte bra för honom eller mig. Med tanke på hans sjukhistorik gör det ju det svårt.
Finns det liksom nån där ute som är en match för honom?