• Fia Maria

När slutar man med barnkalas?

Hej!
    Jag undrar vid vilken ålder brukar man sluta med barnkalas? Barnkalas med lekar, ballonger, tårta och serpentiner typen av kalas.

Jag vet att vissa inte har barnkalas alls och vissa har barnkalas hur länge som helst, men för alla andra... vid vilken ålder brukar barnkalas bli barnsligt och man gör annat istället för kalas.

• Svar på tråden När slutar man med barnkalas?
  • DinaMii
    Fia Maria skrev 2014-10-05 19:11:36 följande:

Hej!
    Jag undrar vid vilken ålder brukar man sluta med barnkalas? Barnkalas med lekar, ballonger, tårta och serpentiner typen av kalas.

Jag vet att vissa inte har barnkalas alls och vissa har barnkalas hur länge som helst, men för alla andra... vid vilken ålder brukar barnkalas bli barnsligt och man gör annat istället för kalas.

När barnet själv tycker det tycker jag :)
  • IafiaE

Hos oss har vi sista vid 10år.

Där efter får dom gärna bjuda sina närmaste kompisar på bio eller något annat roligt.

• sextiotalist

Sista barnkalaset hade vi nog när grabben gick i nollan, sedan har vi haft födelsedagsfester med annat istället.

Fast godispåsen hängde kvar tills han gick i tvåan

• pigglet

Mina barn kör på. Äldsta fyllde 12 i somras.

Men jag tycker att det har blivit mer sällsynt att de själva är bjudna på kalas redan från typ 3:an.

• fluu

När ungen vill? Själv hade jag mitt sista barnkalas när jag fyllde 11 år tror jag.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • CaliGirl

Jag hade mitt sista barnkalas som 10-åring. Därefter hade jag ett pyjamasparty, enbart för tjejer, vid 11 år. Vid 12 år hade jag en tjejmiddag ute på restaurang och sedan fortsatte det med middag ute.

• Stjärnfall76
    sextiotalist skrev 2014-10-05 20:39:59 följande:

Sista barnkalaset hade vi nog när grabben gick i nollan, sedan har vi haft födelsedagsfester med annat istället.

Fast godispåsen hängde kvar tills han gick i tvåan

Vad är skillnaden?
  • Sous

Jag hade nog det sista själv när jag fyllde 10 år. Sen hade jag typ filmkvällar med snacks, vid 11 o 12 med några få kompisar, men inget kalas med presenter och sånt och vid 13 och 14 gick jag och tre kompisar på Gröna Lund. Sen minns jag inte att jag firade något särskilt alls förrän jag flyttade hemifrån och började ha fester i studentkorridoren :)

• korfu08

Det är väl upp till var och en att bestämma, när man känner att det inte är kul längre.

Svar på tråden När slutar man med barnkalas?