• villsenKille

Vad gör jag för fel?

Hej!
    Vad gör man när inget är tillräkligt bra för sin sambo? Efter vi fick barn är jag längre inte riktigt intresant om man säger. Dom ggr vi har sex så är det underbart bra. Men sen kan det gå länge innan nästa gång. Hon tar inte första steget om man säger. Har provat allt..... ALLT! har inte varit på, har hållt avstånd, har varit spontan. Jag är en sån kille som i dag kallas "Toffel" kanske. Jag hjälper till hemma. Lagar mat o fixar o donar. Men jag vill att min sambo ska känna sig älskad o vacker! Vad jag än gör så blir det bara skit. Så vad gör man när man inte känner sig tillräklig? När jag pratar med henne så vänder det bara till att det är synd om henne? Jag känner själv att jag snart måste gå o prata med någon. Men det vill inte hon.
    Jag är för snäll så mycket vet jag.
    men jag blir som svartsjuk på mina barn när dom får kramar o pussar. O när dom sover så har hon fått för mycket närhet av dom så då vill hon inte ha mig nära.
    Vad ska jag göra när det enda jag vill är att få hålla om henne? Det har endå gått 3år så vet inte vad jag ska göra längre?

Tack för svar

• Svar på tråden Vad gör jag för fel?
  • Tenshi

Det finns säkert en annan anledning till att hon är så avståndstagande som du beskriver men om man bara ser till din bild av hur det står till så låter hon rent utsagt som lite av en bitch. Har du berättat för henne hur detta får dig att känna? Eller frågat om det är något som hon är arg/irriterad på?

• In trouble

Välkommen till livet som förälder !!! :)

• villsenKille

Tack för svar!!!

@tenshi: jag har som sagt provat prata om det. Men när jag gör det så börjar hon gråta o jag känner mig som ett svin. Jag ska göra mer saker hemma för o underlätta för henne. O när jag gör det så kväver jag henne för jag gör för mycket? Hur jag än försöker så slår det till baka på mig?

@in trouble: Tack ska du ha! Men ska det värkligen vara så svårt att få lite kärlek tillbaka?

@dejan9209: jag har tålamod. Massor! Men det börjar ta slut. Jag har varit tyst om man kallar det i 3månader. Men sen kan hon hålla på att ikväll ska vi ha mysigt. Sen blir det inget. Sen ikväll då kan jag göra något för dig! Men det blir inget.

Jag tar hand om henne o ger massage utan tvång. Men jag skulle också vilja ha massage. I ett år har hon sagt att det är min tur. O säger att ikväll ska du få massage o bli omhändertagen. Men inte. Orkar inte tjata eller något.

Ska man bara leva sitt liv o bara vänta?

Tack för svar!

• In trouble

Tydligen. Jag har haft det så i 9 år nu.

• villsenKille

Tycker själv inte att det ska behöva vara raketforskning med det är tydligt att det måste vara så.

När man älskar en person som man inte får vara nära eller hjälpa o allt man ska göra är att finnas där fast endå inte. O göra mer saker fast inte för mycket då tär det lite på en.

många säger att man ska hålla ut o det blir bättre.

Jag förstår hela grejen med o skaffa barn o så. Att kroppen förendras o allt så.

Tycker tjejer går igenom massa skit o har all respekt för det o glad att vill offra sig på det.

Tycker dock ibland "i mitt fall" att lite kärlek tillbaka så att man orkar med o hjälpa/stötta o hålla av stånd inte skulle vara fel.

Trots allt älskar jag henne o skulle inte vilja lämna henne eller gå bakomryggen på henne med någon annan. Skulle jag aldrig klara av.

• Anonym (Andrew)

Det du ska göra är att backa. Tråkigt svar men sant.

Jag har varit i din sits och jag har lyckas vända det hela. Jag spelade ut hela registret hemma och passade upp henne hela tiden. Jag fanns där för henne hela tiden. Massage, närhet och mys fick hon i överflöd. Hon visste att hon kunde "få" sex när hon ville. Jag var redo 24/7. Det är just det som måste ändras. Det du längtar efter - längtar inte hon efter. Hon kan inte längta efter något som hon matas med hela tiden - av dig. Du måste börja visa att du har "tröttnat" lite på henne och hennes beteende. Hon ska få känslan av att du kanske inte är så intresserad längre. Efter jobbet så åk och träna. Ta hand om dig själv. Gå och lägg dig någon gång tidigare än henne och försök någon gång stå emot ett erbjudande om sex. Låt henne få börja jaga och gör det svårt och komplicerat. Inte för lätt. Det är det enda sättet.

• dejan9209
    Anonym (Andrew) skrev 2014-10-07 16:37:24 följande:

Jag har varit i din sits och jag har lyckas vända det hela. Jag spelade ut hela registret hemma och passade upp henne hela tiden. Jag fanns där för henne hela tiden. Massage, närhet och mys fick hon i överflöd. Hon visste att hon kunde "få" sex när hon ville. Jag var redo 24/7. Det är just det som måste ändras. Det du längtar efter - längtar inte hon efter. Hon kan inte längta efter något som hon matas med hela tiden - av dig. Du måste börja visa att du har "tröttnat" lite på henne och hennes beteende. Hon ska få känslan av att du kanske inte är så intresserad längre. Efter jobbet så åk och träna. Ta hand om dig själv. Gå och lägg dig någon gång tidigare än henne och försök någon gång stå emot ett erbjudande om sex. Låt henne få börja jaga och gör det svårt och komplicerat. Inte för lätt. Det är det enda sättet.

Gör detta, utan att det går för långt, så att hon verkigen blir ledsen, utan försök " att visa mindre intresse för allt" det låter igentligen rätt hemskt ...
  • Anonym (man)
    villsenKille skrev 2014-10-07 08:46:04 följande:

.............

Jag tar hand om henne o ger massage utan tvång. Men jag skulle också vilja ha massage. I ett år har hon sagt att det är min tur. O säger att ikväll ska du få massage o bli omhändertagen. Men inte. Orkar inte tjata eller något.

...................

Det där har varit min sorg också under många år. Jag har gett massor av fysisk kontakt men inte fått tillbaka samma.
    Men jag tror du får glömma den biten, det kommer inte att förändra sig. Som många andra kvinnor, kanske dom flesta, handlar det mesta om att uppmärksamhet och bli sexuellt uppvaktad - Ömheten lägger kvinnorna på barn, barnbarn och husdjur. 
    Men med åren har jag äntligen hittat min riktiga mansroll - jag får njuta av att hon njuter av mig som älskare, hon vill bli uppvaktad och knullad och visar uppskattning för det. Och jag har äntligen förstått att det är så kvinnor fungerar. Dom flesta kvinnor vill ha en man som kan få dom att känna sig som åtråvärda kvinnor, då mår dom bäst. Och många (dom flesta? nästan alla?) vill ha en man som tar kommandot i sängen, inte en jämlik mjukisman.
  • villsenKille
    Anonym (Andrew) skrev 2014-10-07 16:37:24 följande:

Tack för ditt svar!

Har tänkt på det du skriver. O jag förstår hur man ska göra eller bör göra. Ska värkligen försöka Lägga band på mig själv.

Tror dock inte att jag pallar säga nej. Men man kan ju försöka eller säga som hon brukar: jag var sugen förut men inte längre!

Säkert en klassiker bland oss män att få höra!
Svar på tråden Vad gör jag för fel?