Anonym (Lisa) skrev 2014-10-07 20:20:09 följande:
Man kan se det ifrån två håll tycker jag
1. Tycker att det är upp till mannen att säga ifrån så att kvinnan vet att denne gör fel.
2. Man ställer sig frågan varför tänker vissa män såhär?
Förmodligen tänker denne att man gör så för att det inte spelar denne någon roll och att man är rädd för konflikter.
Att jag skulle vara i biomammans kläder? Vore gottigt att få som man vill och ändå inte beröras ekonomiskt. Vet inte hur de delar upp utgifterna i och för sig.
Denne mamma hålls väll på för att den kan hållas på.
1. Tycker att det är upp till mannen att säga ifrån så att kvinnan vet att denne gör fel.
- kvinnan kan väl tänka själv? Man kan väl inte skylla på "offret" för att han/hon inte sa till att den andra gjorde fel? Går ju att dra hur långt som helst - mobbning, rån, våldtäkt osv.
2. Man ställer sig frågan varför tänker vissa män såhär?
- ja, antagligen är han rädd för att mamman skulle vilja ha barnen mer för att slippa betala underhåll. Kanske ser han det som ett lite pris att betala för att ha barnen mer än mamman. Har han bra inkomst så anser han kanske att det inte behövs.
Hade inte velat vara den mamman en minut ens. Separerar jag så vill jag ha mina barn på heltid, men eftersom jag inser att det är själviskt och att barnen och pappan har lika stor rätt till varandra så skulle jag jobba för växelvist boende. Men ALDRIG att jag skulle vilja ha dem mindre än hälften. Aldrig!