• Anonym (Frågade)

mirena spiral missfall? obs varning till känsliga för bild

Jag har en mirena spiral insatt sedan maj. Idag kom denna klump ut ca 5-6 cm stor. Kan det vara ett missfall? Eller kan man få sånt ibland m spiral? Jag har inte haft det sedan insättninge behöver jag kontakta gyn?

• Svar på tråden mirena spiral missfall? obs varning till känsliga för bild
  • Lindsey Egot the only one

Nej det är inte missfall eftersom det är omöjligt att bli gravid med den. Den säger ju till kroppen att den är gravid så ägglossningen upphör och har man ingen ägglossning kan man inte bli gravid.

Levrat blod kan du ju ändå får livmodern som sedan kommer ut som klumpar

• Anonym (knas)

Det är inte alls omöjligt att bli gravid trots spiral. En del kan dessutom fortfarande ha ägglossning trots hormonspiral. Jag har det. Inte varje månad men var tredje, ungefär. (jag har också Mirena, sedan tre år)

Jag tycker du ska kolla upp det. Absolut. Man kan aldrig vara helt säker på hur kroppen reagerar på spiralen.

Har du haft blödningar innan? Har du haft ont?

• Anonym (Frågade)

Ja jag känner av äl varje månad även m spiralen. Ka har haft lite molvärk men tänkt att det berodde på spiralen även små blödningar. Ska till gyn imorgon. Det var ju inte bara blod som kom utan det var som saker i genomskillniga såg ut som tunna trådar o liknande.

Svar på tråden mirena spiral missfall? obs varning till känsliga för bild