Tips på overall från er rutinerade
Ska köpa overall till sonen som är 7 månader nu. Vad ska man välja? Skaloverall eller något annat, vilka märken håller högst kvalité? Ge mig era tips!
Ska köpa overall till sonen som är 7 månader nu. Vad ska man välja? Skaloverall eller något annat, vilka märken håller högst kvalité? Ge mig era tips!
Tack för tipset!
Säger som ovan, reima körde jag på mycket gör att dom förstärkt overallerna i baken, eftersom barnet antagligen kommer att sitta mycket.
På reimas hemsida kan man hitta overaller 40 procent rabatt. Men de är ju ändå dyrt. Men jag resonerar om man köper en ny overall på hm eller Kappahl för runt 800 så kan jag lika gärna lägga på några 100 lappar till och få med kvalité.
Denna gång kör jag med isbjörn, ska bli roligt att jämföra mot reimas om de är någon skillnad.
Vi är en Didrikson-familj toppat med lite Reima. Till en 7-månaders har jag aldrig använt den typen av overall för de använder dem inte på det slitande sättet. Om du inte har en 7-månaders som går/kryper ute så hade jag kört vindfleece och lager på lager. Det har räckt mer än väl för oss med ett bra underställ och vindfleece. Som regel klär nog föräldrar sina barn alldeles för varmt.
Vi är en Didrikson-familj toppat med lite Reima. Till en 7-månaders har jag aldrig använt den typen av overall för de använder dem inte på det slitande sättet. Om du inte har en 7-månaders som går/kryper ute så hade jag kört vindfleece och lager på lager. Det har räckt mer än väl för oss med ett bra underställ och vindfleece. Som regel klär nog föräldrar sina barn alldeles för varmt.
Jag har använt gneis overall till mina större barn och nu i år även köpt en till den minsta i familjen. Gillar att dem är å mjuka och smidiga så att barnen kan röra sig i dem. Dem hade dessutom någon jättedrive på deras "babyoverall" när jag köpte för 3 veckor sedan.
Min dotter gick när hon var 9 mån och kröp runt i snön när hon var 7 mån så där hade en fleeceoverall varit rätt värdelös.
Hoppas du hittar något som faller dig i smaken i overalldjungeln .
Insåg nu att Gneis overall startar på stl 74 så det kanske är för stort. Annars var det ett sånt här paket jag köpte
http://www.gneis.se/produkter/paket/minishape_fob_ny/
Insåg nu att Gneis overall startar på stl 74 så det kanske är för stort. Annars var det ett sånt här paket jag köpte
www.gneis.se/produkter/paket/minishape_fob_ny/
Gäller det just skaloverall så är Nameits softshell-overaller fantastiska. Dottern använder bara dem nu.
Varmare overaller jag har bra erfarenhet av är didrikson, kax, minymo och villervalla.
Dåliga erfarenheter av: fix, pop.
Äldsta dottern är född i april och vi hade nått sånt här till henne:
www.kappahl.se/article/overall_670901
Hon blev mobil tidigt och kröp ute en del men overallen ser oanvänd ut. I den åldern sliter de helt enkelt inte på kläderna så mycket att det är motiverat med ett dyrare märke.