• SandraHelena

Har nu "råkat" ut för något som är extra jobbigt under er graviditet?

Jag menar, är det något sinne eller liknande som ni tycker är jobbigt? Jag är sååå känslig för lukter, och tycker det mesta luktar illa! Hemsk jobbigt tycker jag. Tycker mitt hem, eller vart jag än går så luktar allt illa... Och det gör inte mitt jobb lättare då jag är undersköterska. 

Har ni något? Jag kände inget sådant här under min förra graviditet! Så jag är mest förvånad att det blev så här denna gången!! :P 

• Svar på tråden Har nu "råkat" ut för något som är extra jobbigt under er graviditet?
  • Baktakt

Att läcka bajs är rätt okul. Att ha sammandragningar var tionde minut de tre sista månaderna är också rätt jobbigt.

• BigMami

Då man tror att man är smalare än vad man är och försöker att PRESSA sig fram genom det trånga utrymmet! Totalt omöjligt att dra in magen ens en mikromillimeter... Men fram ska man, trots det att halva hyllan blir neddragen medan man vackert muttrar fram "Att det ska vara så förbannat TRÅNGT överallt"..

• fannybk
    BigMami skrev 2014-10-09 19:49:41 följande:

Då man tror att man är smalare än vad man är och försöker att PRESSA sig fram genom det trånga utrymmet! Totalt omöjligt att dra in magen ens en mikromillimeter... Men fram ska man, trots det att halva hyllan blir neddragen medan man vackert muttrar fram "Att det ska vara så förbannat TRÅNGT överallt"..

Hahaha! Håller med. :) Minns när jag "drog in" magen och gick på sidan när jag skulle gå bakåt i en buss, som man brukar göra när det är mycket folk. När jag pressat mig fram en bit lutade sig min sambo fram och viskade i mitt öra " gå bara med magen framåt så går det enklare". Tänkte inte på att jag kunde ta mindre plats åt det hållet...

Sen var det likadant för mig med lukter, allt luktade mer. Var ju ganska trevligt när man hade bakat kanelbullar men inte lika trevligt när man stod i en trång buss och fick näsan i höjd med någons armhåla.
  • Flickan och kråkan

Inget som egentligen berodde på graviditet, men sådant som blivit extremt jobbigt som gravid. När jag väntade tredje barnet fick jag i v.27 influensa som följdes av bihåleinflammation som höll i sig i över en månad. När det var två månader kvar så fick hela familjen magsjuka och när vi tillfrisknat så fick vi.....LÖSS! 

Den enda fördelen är att magsjukor och löss numera känns som en "walk in the park" i jämförelse .

Svar på tråden Har nu "råkat" ut för något som är extra jobbigt under er graviditet?